Quote from Guest on 17 October 2010, 23:30Tjena
Har kört sthlm marathon två år i rad runt 4 tim med ostrukturerad och alldeles för lite träning. Under 2011 hade jag tänkt köra järnmannen och funderar på om jag även ska klämma in marathon i slutet av maj. Tanken är kapa min tidigare tid en hel de
Tjena
Har kört sthlm marathon två år i rad runt 4 tim med ostrukturerad och alldeles för lite träning. Under 2011 hade jag tänkt köra järnmannen och funderar på om jag även ska klämma in marathon i slutet av maj. Tanken är kapa min tidigare tid en hel de
Quote from Funbeat user on 17 October 2010, 23:40Det är en svår fråga att svara på! Vissa personer kan utan några större problem springa maran och återhämta sig snabbt efteråt. Personligen har jag sprungit Köpenhamns maraton på våren och sedan genomfört Järnmannen i augusti utan att tro att det påverkad
Det är en svår fråga att svara på! Vissa personer kan utan några större problem springa maran och återhämta sig snabbt efteråt. Personligen har jag sprungit Köpenhamns maraton på våren och sedan genomfört Järnmannen i augusti utan att tro att det påverkad
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 08:09Jag skulle inte sprungit Sthlm Maraton.
Risken för skador och att du kommer vara slut i benen under x antal nyckelveckor gör att du äventyrar järnmannen, eller iallafall att genomföra den på ett optimalt sätt.
Du kan ju alltid springa någon annan mara?
Jag skulle inte sprungit Sthlm Maraton.
Risken för skador och att du kommer vara slut i benen under x antal nyckelveckor gör att du äventyrar järnmannen, eller iallafall att genomföra den på ett optimalt sätt.
Du kan ju alltid springa någon annan mara?
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 08:43Vilken järnmannen är det du tänkt köra (när)? Är det Kalmar du tänker på så är det ju inga problem att köra både och.
Vilken järnmannen är det du tänkt köra (när)? Är det Kalmar du tänker på så är det ju inga problem att köra både och.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 08:56Håller med Linus, bara att boka och köra. Se till att du springer 4-6 h/veckan nu och framåt. Varför inte boka in ultra på Lidingö 50 k i början av maj. Lägg dig på en fart som är 30-45 s långsammare än vad du normalt springer distanspassen på. Syfte att
Håller med Linus, bara att boka och köra. Se till att du springer 4-6 h/veckan nu och framåt. Varför inte boka in ultra på Lidingö 50 k i början av maj. Lägg dig på en fart som är 30-45 s långsammare än vad du normalt springer distanspassen på. Syfte att
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 09:07Det är två månader lite drygt mellan loppen. Många har nedsatt träningsförmåga upp till 4-5 veckor efter ett maratonlopp.
Eftersom Kristofer vill "persa" på maran, och inte bara deltaga så skulle jag ta ett lopp som ligger tidigare i kalendern. Inte kul
Det är två månader lite drygt mellan loppen. Många har nedsatt träningsförmåga upp till 4-5 veckor efter ett maratonlopp.
Eftersom Kristofer vill "persa" på maran, och inte bara deltaga så skulle jag ta ett lopp som ligger tidigare i kalendern. Inte kul
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 10:41Håller med Reine.
Jag hoppade medvetet över CPH mara i år för att jag inte ville störa min träning mot Challenge Copenhagen i augusti. Med järnman i augusti är juni en extremt viktig månad träningsmässigt och det känns för mig som en dålig idé att gå ige
Håller med Reine.
Jag hoppade medvetet över CPH mara i år för att jag inte ville störa min träning mot Challenge Copenhagen i augusti. Med järnman i augusti är juni en extremt viktig månad träningsmässigt och det känns för mig som en dålig idé att gå ige
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 11:31tror inte det spelar någon roll alls faktiskt...så jobbigt är det ju inte om man är bra tränad....det är långt mellan loppen...mat serveras...däremot kan jag hålla med om att upplägget kanske ska ändras...ska man persa i maran är det helt onödigt att simm
tror inte det spelar någon roll alls faktiskt...så jobbigt är det ju inte om man är bra tränad....det är långt mellan loppen...mat serveras...däremot kan jag hålla med om att upplägget kanske ska ändras...ska man persa i maran är det helt onödigt att simm
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 11:31Hej
Jag gjorde IM i Kalmar iår och tänkte ta revanch under 2011 pga att jag var för dåligt löptränad helt enkelt. Fick gå 35 km av maran i Klamar.
Jag är anmäld till Stockholms mara nu och det blir en bra genomkörare.Mitt upplägg blir ungefär som
Hej
Jag gjorde IM i Kalmar iår och tänkte ta revanch under 2011 pga att jag var för dåligt löptränad helt enkelt. Fick gå 35 km av maran i Klamar.
Jag är anmäld till Stockholms mara nu och det blir en bra genomkörare.
Mitt upplägg blir ungefär som
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 11:39Naturligtvis går det att göra, men om IM är huvudmålet tror jag som sagt inte på det. Mitt argument är ju inte att man inte återhämtar sig till järnmannen, men att träningen under månaden runt maran blir lidande. Det är mer värt att kunna springa 30km var
Naturligtvis går det att göra, men om IM är huvudmålet tror jag som sagt inte på det. Mitt argument är ju inte att man inte återhämtar sig till järnmannen, men att träningen under månaden runt maran blir lidande. Det är mer värt att kunna springa 30km var