Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 11:48Jag har också varit sugen på att få ett bättre mararesultat och funderade på stockholm jag med men eftersom alla resurser jag har stött på är ganska eniga om att man inte ska springa en mara så nära inpå en järnman så har jag bestämt att inte göra det. Ha
Jag har också varit sugen på att få ett bättre mararesultat och funderade på stockholm jag med men eftersom alla resurser jag har stött på är ganska eniga om att man inte ska springa en mara så nära inpå en järnman så har jag bestämt att inte göra det. Ha
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 13:11Oscar, om du använder Sthlm Marathon som ett normalt distanspass under ordnade former behöver det inte alls vara så jobbigt.
Ex...du vet att du kan springa 30 km i snittfart 5 min/km. Exempelvis att starta maran, lägga sig på 5.30 min/km för att hålla d
Oscar, om du använder Sthlm Marathon som ett normalt distanspass under ordnade former behöver det inte alls vara så jobbigt.
Ex...du vet att du kan springa 30 km i snittfart 5 min/km. Exempelvis att starta maran, lägga sig på 5.30 min/km för att hålla d
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 13:21Då är vi mer eniga Roger. Under de omständigheterna kan jag springa ett maraton relativt komfortabelt och visst finns det värde i rejäla genomkörare
Men i den situationen hade jag nog hellre gjort det träningspasset i egen regi. Har otroligt svårt att be
Då är vi mer eniga Roger. Under de omständigheterna kan jag springa ett maraton relativt komfortabelt och visst finns det värde i rejäla genomkörare
Men i den situationen hade jag nog hellre gjort det träningspasset i egen regi. Har otroligt svårt att be
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 13:35Sen ville Kristofer göra en bra mara, kanske till och med fila sin personliga bästa-tid, då kännns det inte som att man skall springa loppet på en lugn nivå för eventuellt informationsinhämtande.
Sen ville Kristofer göra en bra mara, kanske till och med fila sin personliga bästa-tid, då kännns det inte som att man skall springa loppet på en lugn nivå för eventuellt informationsinhämtande.
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 14:34Kristofer!!! hur tänker du göra? jag har samma fundering som du, vad har du kommit fram till?
Kristofer!!! hur tänker du göra? jag har samma fundering som du, vad har du kommit fram till?
Quote from Håkan Öhling on 18 October 2010, 15:31Jag brukar springa sthlm o köra Kalmar. Har slagit pers 2-3 ggr i Sthlm(men kör inte all-out). Tränar man för Kalmar så kan man nog slå sitt mara-PB bara genom att bli bättre tränad. Tycker det är en perfekt test!
Jag brukar springa sthlm o köra Kalmar. Har slagit pers 2-3 ggr i Sthlm(men kör inte all-out). Tränar man för Kalmar så kan man nog slå sitt mara-PB bara genom att bli bättre tränad. Tycker det är en perfekt test!
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 16:48Kristofer skrev ju också att han ville slå sitt pers på maran genom att vara bättre tränad i och med träningen inför järnmannen.
Det innebär förhoppningsvis att han kan slå sitt pers utan att behöva gå helt tom.
Själv är planen att både köra maran och
Kristofer skrev ju också att han ville slå sitt pers på maran genom att vara bättre tränad i och med träningen inför järnmannen.
Det innebär förhoppningsvis att han kan slå sitt pers utan att behöva gå helt tom.
Själv är planen att både köra maran och
Quote from Funbeat user on 18 October 2010, 22:44Tack för alla svar!
Fokus kommer att vara järnmannen 2011 vilket gör att jag inte kommer att köra någon specifik mara-träning utan tanken är att köra sthlm marathon av bara farten. Jag kommer nog ha svårt att se maran som ett träningspass eftersom om jag
Tack för alla svar!
Fokus kommer att vara järnmannen 2011 vilket gör att jag inte kommer att köra någon specifik mara-träning utan tanken är att köra sthlm marathon av bara farten. Jag kommer nog ha svårt att se maran som ett träningspass eftersom om jag
Quote from Funbeat user on 21 October 2010, 22:46När jag tränade inför Kalmar diskuterade jag Sthlm marathon med en idrottsläkare. Han avrådde bestämt. Om jag minns rätt var argumenten skaderisken, den långa återhämtningstiden och att träningen skulle bli lidande under den.
Eftersom du redan har sprun
När jag tränade inför Kalmar diskuterade jag Sthlm marathon med en idrottsläkare. Han avrådde bestämt. Om jag minns rätt var argumenten skaderisken, den långa återhämtningstiden och att träningen skulle bli lidande under den.
Eftersom du redan har sprun
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 07:49Håller med föregående och även jag gjorde marathondebut i Kalmar
Håller med föregående och även jag gjorde marathondebut i Kalmar