Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSTHLM maraton
You need to log in to create posts and topics.

Hej hej, jag har nyss hittat hit o inte en dag för tidigt kan jag säga...

de är så att jag har fått för mig att jag ska springa STHLM maraton nästa år, o de börjar väl bli dax att komma i formen...speciellt som jag aldrig har sprungit en sammanhängande

Att springa på asfalt sliter ju mycket på leder och knäna så huvuddelen av löpträningen bör vara i skog och mark. Det är klart att man måste ha ett par bra skor med bra dämpning i. Gå till någon sportaffär nära dig så kan de nog hjälpa dig att få skorna s

Skorna är a och o. Du kan slarva på alla inköp utom just dem. Få just de skorna som passar DIN löpstil så du inte skadar dig under träningen. Skorna kostar mellan 800-1600 och håller mellan 75-150 mil. Om du har möjlighet så gå till Runners store eller Lö

Strunta i vad skorna kostar se till att skorna är skön att ha på foten. Om du väger över 80 kilo så kanske det kan vara värt att satsa på en riktigt stabil sko. när det gäller löpning på asfalt så tycker jag att du bör bygga upp grundkondisen på annat und

Hej Hej!!

tack för alla svar! nu har jag hittat ett par grymma skor! jag springer som på små moln kan jag säga!

drog dock på mig elaka skavisar på hälen imorse, så jag fick gå barfota hem....jag bjuder på den, o om de va nån trevlig bilist i Västerås so

Sofie: har du några tips då alltså? Jag behöver också skor, men jag får väl masa mig iväg till Löplabbet...

Nå hur gick det?

Själv kom jag in på 4:01.xx i mitt första marathonlopp. Väldigt nöjd men nu var det ju retligt nära att komma under 4 tim som är något av en drömgräns för mig just nu 😛 Nytt försök lär det bli vid lämpligt tillfälle.

jaha...de är alltså så man ska göra...sätta ribban högt o se om man stupar...jag hade tänkt mig komma i mål under fem timmar, men fyra låter lockande nu.....(nej jag är inte en tävlingsmänniska) 🙂

jag har hitta ett par schyssta pjuck nu, så nu är jag

Sofie fundera inte så mycket på tiden om du nänker springa ditt första marathon. satsa på att ta dig runt, det är ingen ide att fokusera på loppet bry dig om träningen istället det är den som är jobbigast själva loppet är ju bara en engångsgrej som det in

Hej!

Såg att du sökte tips och trix inför Sthlm Marathon 2007.
Kolla på marathon.se ( http://www4.marathon.se )...där finns träningstips från Anders Salkai baserad på vilken ambition du har angående tid på maran.
Det är upplagd på låååång tid...så börja