Quote from Guest on 28 November 2010, 16:48Har som projektarbete i skolan att cykla Stockholm - Göteborg till påsklovet. Ett tag kvar men lika bra att börja planera lite redan nu.
Vilken medelhastighet kommer jag kunna hålla på ett ungefär.
Jag har en Kona Caldera MTB som jag planerar att byta
Har som projektarbete i skolan att cykla Stockholm - Göteborg till påsklovet. Ett tag kvar men lika bra att börja planera lite redan nu.
Vilken medelhastighet kommer jag kunna hålla på ett ungefär.
Jag har en Kona Caldera MTB som jag planerar att byta
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 16:58Hej Jonas.
"Har som projektarbete i skolan att cykla Stockholm - Göteborg till påsklovet. Ett tag kvar men lika bra att börja planera lite redan nu."
Visst är det bra att planera. Men jag tror att det är bättre att träna;)
"Vilken medelhastighet kommer
Hej Jonas.
"Har som projektarbete i skolan att cykla Stockholm - Göteborg till påsklovet. Ett tag kvar men lika bra att börja planera lite redan nu."
Visst är det bra att planera. Men jag tror att det är bättre att träna;)
"Vilken medelhastighet kommer
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 17:18Ta och utveckla "i ett svep" så att det inte låter helt galet.
Ta och utveckla "i ett svep" så att det inte låter helt galet.
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 17:31Hej!
Tack för svaret.Jo det är ju så träningen är det väsentliga.
Nejdå, det ska inte vara det största problemet, även om jag i dagsläget inte är någon marathonlöpare.Har kollat lite snabbt på olika rutter och det verkar bli kring 50 mil, kanske 55
Hej!
Tack för svaret.
Jo det är ju så träningen är det väsentliga.
Nejdå, det ska inte vara det största problemet, även om jag i dagsläget inte är någon marathonlöpare.
Har kollat lite snabbt på olika rutter och det verkar bli kring 50 mil, kanske 55
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 18:47Ta och utveckla "i ett svep" så att det inte låter helt galet.
Man sätter sig på cykeln, kör ca 20-25 mil. Där tar man ett lite längre "depåstopp" och så cyklar man ca 10-15 mil till, för ytterligare ett lite längre "depåstopp". Sen kör man resterande d
Ta och utveckla "i ett svep" så att det inte låter helt galet.
Man sätter sig på cykeln, kör ca 20-25 mil. Där tar man ett lite längre "depåstopp" och så cyklar man ca 10-15 mil till, för ytterligare ett lite längre "depåstopp". Sen kör man resterande d
Quote from Johan Lindh on 28 November 2010, 19:00Jag skulle rekommendera att räkna med en lägre hastighet för att undvika att känna stress och som du säger hinna uppleva naturen, men att räkna med mellan 15-20 km/h låter väl rimligt. Oftast är det vinden som är avgörande för hastigheten. Motvind gör det
Jag skulle rekommendera att räkna med en lägre hastighet för att undvika att känna stress och som du säger hinna uppleva naturen, men att räkna med mellan 15-20 km/h låter väl rimligt. Oftast är det vinden som är avgörande för hastigheten. Motvind gör det
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 19:04Jag kommer nog inte ta det i ett svep, ska köra en del spinning nu i vinter och sen känna efter hur snabbt jag kan ta det.
Men det låter dock intressant det du tar upp. Vad har du för utrustning då? Förmodar att du har racercykel gjord för att cykla snab
Jag kommer nog inte ta det i ett svep, ska köra en del spinning nu i vinter och sen känna efter hur snabbt jag kan ta det.
Men det låter dock intressant det du tar upp. Vad har du för utrustning då? Förmodar att du har racercykel gjord för att cykla snab
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 19:10Ni ska nog ut på distanpass redan innan hjul om ni ska ha en behaglig resa.
Ni ska nog ut på distanpass redan innan hjul om ni ska ha en behaglig resa.
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 19:25Jaså, vad har jag för nytta av att cykla innan jul mot att börja cykla i vår?
Jaså, vad har jag för nytta av att cykla innan jul mot att börja cykla i vår?
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 19:29En viss vana är att föredra. Du behöver inte cykla en meter innan utflykten men det är inte lika behagligt.
En viss vana är att föredra. Du behöver inte cykla en meter innan utflykten men det är inte lika behagligt.