Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 19:59Jag förstår vad du menar, och ska tänka på det. Men låter nog snön smälta först innan jag trampar iväg. 🙂
Jag förstår vad du menar, och ska tänka på det. Men låter nog snön smälta först innan jag trampar iväg. 🙂
Quote from Sandra Näslund on 28 November 2010, 20:01Fundera på att låna en racercykel, du har fler möjliga sitt- och hand-ställningar, du tar mindre vind och får bättre rull med lagom bra pumpade däck. 🙂
Lycka till och återkom gärna med en reserapport.
Fundera på att låna en racercykel, du har fler möjliga sitt- och hand-ställningar, du tar mindre vind och får bättre rull med lagom bra pumpade däck. 🙂
Lycka till och återkom gärna med en reserapport.
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 20:16Tack för tipset!
Dock hade jag tänkt ha med mig en del packning. Tält bland annat. Är inte det lättare att ha med sig på en MTB med pakethållare?
Har en känsla av att det blir väldigt otympligt att cykla med en ryggsäck.Absolut, kommer blogga innan, u
Tack för tipset!
Dock hade jag tänkt ha med mig en del packning. Tält bland annat. Är inte det lättare att ha med sig på en MTB med pakethållare?
Har en känsla av att det blir väldigt otympligt att cykla med en ryggsäck.
Absolut, kommer blogga innan, u
Quote from Sandra Näslund on 28 November 2010, 20:29Vi körde lättpackat i ryggsäck - ett lätt ombyte, kallingar, påslakan, yttertält, hygienartiklar.
Sov en natt i tält och två på vandrarhem som vi beställde längs resan, då vi inte var hundra på vilka vägar vi skulle ta.
Vi körde lättpackat i ryggsäck - ett lätt ombyte, kallingar, påslakan, yttertält, hygienartiklar.
Sov en natt i tält och två på vandrarhem som vi beställde längs resan, då vi inte var hundra på vilka vägar vi skulle ta.
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 21:09http://www.ckdistans.se/sthlm-gbg/frame_sthlm_gbg.htm
Quote from Johan Lindh on 28 November 2010, 21:10Om du ska ha med tält och annan utrustning bör du definitivt inte ha ryggsäck, utan cykelväskor, gärna framväskor också, men det är nog svårt att få fast en low-rider när man har dämpad framgaffel, men på en så pass kort tur klarar man sig bra med bara ba
Om du ska ha med tält och annan utrustning bör du definitivt inte ha ryggsäck, utan cykelväskor, gärna framväskor också, men det är nog svårt att få fast en low-rider när man har dämpad framgaffel, men på en så pass kort tur klarar man sig bra med bara ba
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 21:28Håller med Helene, ta inte för långa dagsetapper. Jag vill minnas att det fanns ett syfte med att komma ut i naturen. Den ska inte bara blåsa förbi.
Jag har inte Biltemas väskor men det finns många som tycker att det duger fint. Ta med ett antal buntband
Håller med Helene, ta inte för långa dagsetapper. Jag vill minnas att det fanns ett syfte med att komma ut i naturen. Den ska inte bara blåsa förbi.
Jag har inte Biltemas väskor men det finns många som tycker att det duger fint. Ta med ett antal buntband
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 21:53Tack för alla goda råd! Mycket värdefullt för en lekman som mig. 🙂
Kör förmodligen på Helenas linje där med cykelväskor. Dock är det inget familjetält jag ska släpa på, utan ett väldigt litet och lätt 2-manna tält.
Väskor kan jag nog låna av föräldrarn
Tack för alla goda råd! Mycket värdefullt för en lekman som mig. 🙂
Kör förmodligen på Helenas linje där med cykelväskor. Dock är det inget familjetält jag ska släpa på, utan ett väldigt litet och lätt 2-manna tält.
Väskor kan jag nog låna av föräldrarn
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 21:54Det är väldigt stor skillnad att köra med slicks på MTB:n jämfört med dobbade terrängdäck, så det bytet ska du definitivt göra.
Det är väldigt stor skillnad att köra med slicks på MTB:n jämfört med dobbade terrängdäck, så det bytet ska du definitivt göra.
Quote from Funbeat user on 28 November 2010, 21:56Ja jisses, byt däck! Det är värt varenda krona!
Ja jisses, byt däck! Det är värt varenda krona!