Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholm Marathon 2013 debutant.
You need to log in to create posts and topics.

12

Har också haft lite spökande i knäna så jag försöker ta det lugnt nu i början. Började 1 dec att springa minst 1 km per dag och höll mig nära det rätt länge (bortsett från 1-2 pass på friskis per vecka plus slalom 1 gång per vecka). Just nu har jag satt u

Har tänkt mycket på det här de senaste dagarna och blev lite extra inspirerad av att hitta någon med samma planer. Det senaste halvåret har jag haft lösa funderingar på att springa SM 2013 men inte riktigt vågat bestämma mig. Den senaste tiden har det gåt

Oj, shit vad kul! Då ses vi vid Kjelles rygg hoppas jag. =)

Halvmaran väntar jag med, känns så nära med September, men det kanske det inte är?

Jag tänkte också så först, men det är ju 7 månader dit. Efter det är det 9 månader till Sthlm Marathon. Så om jag inte klarar en halvmara där i september kommer det bli tungt att klara maran i juni. Jag kollade lite på 20-veckors halvmaraprogrammet på mar

hmmm.. 20 veckorsprogrammet. Jaha, det är kanske det man ska haka på när man gjort klart milprogrammet.
=)

Maria, hur långt har du kommit på programmet?

Knäna verkar hålla så nu vill jag ha lite utmaning. 🙂

Programmet är upplagt utifrån Sthlm halvmaraton (15/9) så det börjar inte förrän 20 veckor innan loppet, dvs 1 maj. Just nu springer jag helt ostrukturerat. Minst 1 km per dag och denna vecka totalt 12,1 km. Sedan tänkte jag öka veckomängden 10% per vecka

Det går bra, ligger i bra fas, lite över. Så det känns bra. Hmm... 1 maj, det vore en idé att haka på då. 🙂

Några favoriter när det gäller inspiration:

http://www.youtube.com/watch?v=-8XSit8XyeM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HH8nQiILe1Q

Jag har turen att jobba med människor som inspirerar mig.
En av mina kollegor är funktionshindrad och elitidrottsman... och det är så härligt att se den bestämda viljan, den mänskliga "jag-pallar-inte-idag" men gör det iaf och givetvis den fantastiska hä

12