Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej Alla!!

Skulle vilja springa Stockholm Marathon 2013

Finns det någon chans att jag skulle klara av det på en tid mellan 3.5-4h.
Jag började med löpträna januari 2012 har inte rört mig särskilt mycket dom senaste 18 åren sedan jag slutade spela fotbol

Det beror väl på hur snabbt du springer nu och hur långt? Hur mycket du tränar, om du får hålla dig skadefri och att du håller fokus på träning uppe hela året? 🙂

Jag tror inget är omöjligt, bara olika svårt. 😉

jag hade aldrig tränat aktiv i hela mitt liv, feströkte/semesterrökte kraftigt och var kroppsligt rätt ofitt (trots att jag är smal) exakt ett år innan marathon 2011. Jag bestämte mig att komma runt det, tränade 3 pass per vecka på 5-10km fram till runt n

Det är absolut görligt. Träna metodiskt och håll dig frisk och skadefri så kan du fixa det. Ett och ett halvt år innan jag maradebuterade så hade jag inte ens planer på att springa en halvmara och jag kraschade sen in på 3:32 i hemsk försommarvärme. Du ha

Grattis grabben.....löptränat sedan januari 2012....hurra...!?
Varför skrattar jag högt åt den här tråden....vet inte...???!....Kanske är det en generationsgrej...eller så tycker jag bara att det är djävligt roligt när någon annan får nys på den här så ot

Härlig inspirationstext till trådskaparen Kjell

Ja nu var det lite riktat till dig åxå Henrik.....hehehe....var så god..!?

Peter det beror helt på hur du orkar fortsätta... Lite som Kjell var inne på än så länge lever du på nyhetensbehag och tycker det är trevligt att vara ute och springa...

Men för att komma ner på 3,5h så krävs det rätt hård träning samt att vara skadefri.

Jag tror att det är möjligt för dig att klara maran på under 4h 2013. Som andra redan konstaterat handlar det mycket om att klara sig från skador och träna kontinuerligt. Mer än så är svårt att säga utan att kunna se din träning 🙂

Ärligt talat, Kjell - vad är det du vill ha sagt med ditt inlägg? Vad i trådskaparens fråga är det som provocerar dig så mycket att du måste håna honom? Och vad har din streak med saken att göra?

12