Quote from Guest on 19 September 2010, 16:21Satt och analyserade höjdkurvorna på LL och kom fram till 335 nedför och 310 uppför...
Första halvan är ju väldigt "platt" jämförelsevis med sina 127 uppförsmeter. I alla fall inget som man ens lyfter på ena ögonbrynet för.
Sedan har man ju helvetet mel
Satt och analyserade höjdkurvorna på LL och kom fram till 335 nedför och 310 uppför...
Första halvan är ju väldigt "platt" jämförelsevis med sina 127 uppförsmeter. I alla fall inget som man ens lyfter på ena ögonbrynet för.
Sedan har man ju helvetet mel
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 16:31Glöm inte backarna EFTER Abborrbacken, de är visserligen korta, men många och ganska branta. Dem tror jag att många struntar lite i och sen kommer man till Karins backe (eller vad den nu heter den vid golfbanan?) och bara tänker ooooh shit! Sa de inte att
Glöm inte backarna EFTER Abborrbacken, de är visserligen korta, men många och ganska branta. Dem tror jag att många struntar lite i och sen kommer man till Karins backe (eller vad den nu heter den vid golfbanan?) och bara tänker ooooh shit! Sa de inte att
Quote from ellen olsson on 19 September 2010, 16:36Nyckelpartiet är mellan 16 och 22km.
Nyckelpartiet är mellan 16 och 22km.
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 17:05Fredrik,
16-18 ser ju förhållandevis lugnt ut. Mycket nedför men inga större backar enligt kartan...
Fredrik,
16-18 ser ju förhållandevis lugnt ut. Mycket nedför men inga större backar enligt kartan...
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 17:06Jessie,
Jo, jag har sett dem och är fullt medveten om att de finns. Tror docj att 18-22 är en viktigare passage. Vet man om golfbanebacken så tror jag man grejar den med...
Jessie,
Jo, jag har sett dem och är fullt medveten om att de finns. Tror docj att 18-22 är en viktigare passage. Vet man om golfbanebacken så tror jag man grejar den med...
Quote from ellen olsson on 19 September 2010, 17:11Det är utförslöpningen som tar hårdast för 95% av deltagarna.
Det är utförslöpningen som tar hårdast för 95% av deltagarna.
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 17:13Jo det är väl där man börjar att känna av det hela... Har kört ung 60-70 mil terräng sedan Maj så jag känner mig förhållandevis förberedd även om jag har stor respekt för loppet...
Jo det är väl där man börjar att känna av det hela... Har kört ung 60-70 mil terräng sedan Maj så jag känner mig förhållandevis förberedd även om jag har stor respekt för loppet...
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 17:33Intressant. Och föredömligt analytiskt. Passar mina nördiga sidor alldeles utmärkt. 🙂
Jag siktar också på att komma in under 2:30 på min Lidingöpremiär. Men jag har snarare tänkt mig att köra nån slags flyt-med-banan-variant. Rulla på utför. Flyta med
Intressant. Och föredömligt analytiskt. Passar mina nördiga sidor alldeles utmärkt. 🙂
Jag siktar också på att komma in under 2:30 på min Lidingöpremiär. Men jag har snarare tänkt mig att köra nån slags flyt-med-banan-variant. Rulla på utför. Flyta med
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 19:08Mikael
Startgrupp 4.Vet inte hur många lopp du sprungit, men min erfarenhet av att flyta med är att det ofta går för fort i början och långsamt i slutet.
Sedan ett teoretiskt upplägg håller sällan men om man går på 5 km och 10 km passeringar så brukar
Mikael
Startgrupp 4.
Vet inte hur många lopp du sprungit, men min erfarenhet av att flyta med är att det ofta går för fort i början och långsamt i slutet.
Sedan ett teoretiskt upplägg håller sällan men om man går på 5 km och 10 km passeringar så brukar
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 19:16Partiet 16-20 ser bättre ut på profilen än vad den är. Många korta backar upp och ned som ger orytmisk löpning. Här är det en fördel att vara van vid denna typ av terräng och kunna rulla på bra utför.
Partiet 16-20 ser bättre ut på profilen än vad den är. Många korta backar upp och ned som ger orytmisk löpning. Här är det en fördel att vara van vid denna typ av terräng och kunna rulla på bra utför.