Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 19:18Jag har inte sprungit så många lopp. Men jag menar inte flyta-med-de-andra-löparna, utan flyta-med-terrängen. På puls och känsla. Men med målet om Sub5/km-tempo i snitt. Det känns rimligt med min nuvarande form.
Jag startar i tvåan. Spännande.
http://ne
Jag har inte sprungit så många lopp. Men jag menar inte flyta-med-de-andra-löparna, utan flyta-med-terrängen. På puls och känsla. Men med målet om Sub5/km-tempo i snitt. Det känns rimligt med min nuvarande form.
Jag startar i tvåan. Spännande.
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 22:36Kikade på filmen men svårt att se backarn där tycker jag
http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp
Kikade på filmen men svårt att se backarn där tycker jag
http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 22:46Två synpunkter från mig:
I början är det svårt att hålla något eget tempo. Om man inte vill följa med strömmen måste man springa vid sidan av stigen, och det tar hårt på krafterna.
Jag brukar ta det lite lugnt vid mat- och drickakontrollerna för att f
Två synpunkter från mig:
I början är det svårt att hålla något eget tempo. Om man inte vill följa med strömmen måste man springa vid sidan av stigen, och det tar hårt på krafterna.
Jag brukar ta det lite lugnt vid mat- och drickakontrollerna för att f
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 09:35Kom ihåg att första km är några hundra meter längre och det kommer bli trångt för dig efter ett tag när du springer ikapp startled 3.
Du bör ha kapacitet att gå en bra bit under 2.30 då du startar i startled 4 då du kommer att få springa om många personer
Kom ihåg att första km är några hundra meter längre och det kommer bli trångt för dig efter ett tag när du springer ikapp startled 3.
Du bör ha kapacitet att gå en bra bit under 2.30 då du startar i startled 4 då du kommer att få springa om många personer
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:23Körde ett spinning pass och en lättare jogg med lite kordinationslopp idag. Kändes skönt att köra ur kroppen lite nu när man har en vilovecka
Körde ett spinning pass och en lättare jogg med lite kordinationslopp idag. Kändes skönt att köra ur kroppen lite nu när man har en vilovecka
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:35Bild:lyckades inte
Bild:lyckades inte
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 07:46Jag sprang LL förra året - från 2:a startled. Min erfarenhet - första km är väääldigt lång (där spricker många beräkningar). Mellan 15-21 km går det långsamt - jag kommer inte ihåg om det var speciellt jobbigt, men där förlorade jag tid mot min plan. Sist
Jag sprang LL förra året - från 2:a startled. Min erfarenhet - första km är väääldigt lång (där spricker många beräkningar). Mellan 15-21 km går det långsamt - jag kommer inte ihåg om det var speciellt jobbigt, men där förlorade jag tid mot min plan. Sist
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 08:35Jag siktar på följande 5 km tider
0-5 km 24:36
5-10 km 23:48
10:15 km 23:48
15-20 km 24:30
20-25 25:15
25-30 26:30Dvs 4:45 tempo första 15 km förutom första km pga start trängsel
Sedan räknar jag med att backarna tar ut sin rätt och att man blir trött.
Jag siktar på följande 5 km tider
0-5 km 24:36
5-10 km 23:48
10:15 km 23:48
15-20 km 24:30
20-25 25:15
25-30 26:30
Dvs 4:45 tempo första 15 km förutom första km pga start trängsel
Sedan räknar jag med att backarna tar ut sin rätt och att man blir trött.
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:26Jag har också som mål att komma sub 2.30. Klarar test loppet med fart under 5min/km. Har startgrupp 3 så vi får se hur trångt det är.
Sprang LL för 2 år sedan fast med 12 kg "extra" vikt på precis under 2.50. Nu väger jag mindre och är betydligt mycket b
Jag har också som mål att komma sub 2.30. Klarar test loppet med fart under 5min/km. Har startgrupp 3 så vi får se hur trångt det är.
Sprang LL för 2 år sedan fast med 12 kg "extra" vikt på precis under 2.50. Nu väger jag mindre och är betydligt mycket b