Quote from Guest on 5 May 2012, 22:32Läste om Salomons nya sko att Kilian Jornet brukar springa utan strumpor. Med tanke på att han tävlar 16 mil i terräng, där det lätt kommer in grus i dojan, så antar jag att han måste se någon fördel mer än att spara några gram.
Tittade lite i mitt filma
Läste om Salomons nya sko att Kilian Jornet brukar springa utan strumpor. Med tanke på att han tävlar 16 mil i terräng, där det lätt kommer in grus i dojan, så antar jag att han måste se någon fördel mer än att spara några gram.
Tittade lite i mitt filma
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 22:42Även Anton Krupicka kör utan strumpor. Själv har jag testat några gånger men får alltid blåsor, oavsett vad jag kör i.
Även Anton Krupicka kör utan strumpor. Själv har jag testat några gånger men får alltid blåsor, oavsett vad jag kör i.
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 22:50Många triathleter kör "socklöst".
Många triathleter kör "socklöst".
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 22:52Jag antar att med perfekt passform så är strumplöst att föredra. Men dom flesta av oss har nog svårt att hitta såna skor.
Jag antar att med perfekt passform så är strumplöst att föredra. Men dom flesta av oss har nog svårt att hitta såna skor.
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 23:00Blåsorna är nog mest en fråga om att härda fotsulorna, men frågan är om man tjänar något på det?
EDIT: Triathleterna gör det ju för att vinna tid i växlingen, så det känns inte riktigt relevant för löpare
Blåsorna är nog mest en fråga om att härda fotsulorna, men frågan är om man tjänar något på det?
EDIT: Triathleterna gör det ju för att vinna tid i växlingen, så det känns inte riktigt relevant för löpare
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 23:16Tror inte det har att göra med att det eventuellt skulle gå fortare. Däremot är ju känslan helt annorlunda vilket säkert uppskattas av vissa.
Vissa skor är mer gjorda för att vara barfota i än andra.
Tror inte det har att göra med att det eventuellt skulle gå fortare. Däremot är ju känslan helt annorlunda vilket säkert uppskattas av vissa.
Vissa skor är mer gjorda för att vara barfota i än andra.
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 06:04Jag springer helst strumplöst. Får lätt blåsor - när jag har strumpor! Men på vintern måste man ju ha det för kylan, fast typ mars-september så kör jag utan.
Jag springer helst strumplöst. Får lätt blåsor - när jag har strumpor! Men på vintern måste man ju ha det för kylan, fast typ mars-september så kör jag utan.
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 09:41Jag brukar köra strumplöst ibland i Krupickas NB MT110. Ger skön känsla och funkar finfint för min fot. Dock gäller detta endast fina stigar, motionsspår och liknande. På allt från grusväg till grisig terräng samlas för mycket skit i skon. Det ger mig ska
Jag brukar köra strumplöst ibland i Krupickas NB MT110. Ger skön känsla och funkar finfint för min fot. Dock gäller detta endast fina stigar, motionsspår och liknande. På allt från grusväg till grisig terräng samlas för mycket skit i skon. Det ger mig ska
Quote from Elias Engqvist on 6 May 2012, 10:20Krupicka är en snäll kille som lånar ut sina skor!
Krupicka är en snäll kille som lånar ut sina skor!
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 14:05Och ödmjuk, inte som trollen..
Och ödmjuk, inte som trollen..