Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 10:19Känslan att springa strumplöst i dessa
http://www.venkanto.se/zoot-lopskor-ultra-race-3-0-herrjämfört med strumpor på i "tjockskor" är stor. Jag tycker det är mycket skönare att köra strumplöst i Zoot 🙂
Känslan att springa strumplöst i dessa
http://www.venkanto.se/zoot-lopskor-ultra-race-3-0-herr
jämfört med strumpor på i "tjockskor" är stor. Jag tycker det är mycket skönare att köra strumplöst i Zoot 🙂
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 06:24Kör man socklöst blir ju framförallt våtvikten lägre vilket man vinner mycket på om man springer blöt terräng.
Kör man socklöst blir ju framförallt våtvikten lägre vilket man vinner mycket på om man springer blöt terräng.
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 17:03Det beror ju iofs. på vilka strumpor du har.
Det beror ju iofs. på vilka strumpor du har.
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 18:12Strumplöst verkar vanligt i eliten även på bana, t ex Bolt & Bekele.
Strumplöst verkar vanligt i eliten även på bana, t ex Bolt & Bekele.
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 19:17Men Bolt springer inte så långt...
Men Bolt springer inte så långt...
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 22:40Han behöver inte vara rädd att få skavsår 😉 Men på 10 000 meter skulle man ju kunna få det. Undrar hur de resonerar. Om det är bara är psykologiskt eller om det gör någon märkbar mekanisk skillnad.
Han behöver inte vara rädd att få skavsår 😉 Men på 10 000 meter skulle man ju kunna få det. Undrar hur de resonerar. Om det är bara är psykologiskt eller om det gör någon märkbar mekanisk skillnad.
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 22:58I princip säker på att det enbart är psykologiskt, men det kan ju göra skillnad i sig... 🙂
I princip säker på att det enbart är psykologiskt, men det kan ju göra skillnad i sig... 🙂
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 23:13De har bergis maskot också.
De har bergis maskot också.
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 13:01När jag var elitlöpare (1500 m) så sprang jag alltid utan strumpor. Man vill liksom att spikskon ska vara son en strumpa, ingen extra vikt så då kör man utan strumpa för vikten och passformen. Men det kan kanske vara psykologiskt också.
Men om jag ska ut
När jag var elitlöpare (1500 m) så sprang jag alltid utan strumpor. Man vill liksom att spikskon ska vara son en strumpa, ingen extra vikt så då kör man utan strumpa för vikten och passformen. Men det kan kanske vara psykologiskt också.
Men om jag ska ut
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 14:27Maskot gör ju allt. (t+)
Maskot gör ju allt. (t+)