Quote from Guest on 20 March 2011, 07:24Jag har förtsått att om man trampat snett en gång är risken stor att man gör det igen. Detta har nu hänt mig..
Undrar därför; vilka övningar bör man göra för att i största mån undvika att det händer igen? Bör jag alltid springa tejpad? (Jag stukade mig
Jag har förtsått att om man trampat snett en gång är risken stor att man gör det igen. Detta har nu hänt mig..
Undrar därför; vilka övningar bör man göra för att i största mån undvika att det händer igen? Bör jag alltid springa tejpad? (Jag stukade mig
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 07:34Om du har varit orolig för foten i två år så tycker jag att du ska gå till en sjukgymnast. Det kan mycket väl vara så att du har fått in ett kompensationsbeteende i ditt rörelsemönster och att det idag är ett större problem för dig än foten i sig. Lycka t
Om du har varit orolig för foten i två år så tycker jag att du ska gå till en sjukgymnast. Det kan mycket väl vara så att du har fått in ett kompensationsbeteende i ditt rörelsemönster och att det idag är ett större problem för dig än foten i sig. Lycka t
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 08:13När vi stukade foten i volleyboll, så hade vi skydd på foten tills vi började spela i sanden. Att springa i sanden tränade upp musklerna i foten så den klarade av inomhus igen.
När vi stukade foten i volleyboll, så hade vi skydd på foten tills vi började spela i sanden. Att springa i sanden tränade upp musklerna i foten så den klarade av inomhus igen.
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 08:16Det blir ju en instabilitet i foten efter en stukning. Ledbanden är ju uttänjda så de håller inte foten på plats längre.
Det finns balandplattor som man kan stå på för att stärka upp muskulaturen. Du kan även stå på en fot. En löparkomois står på ena fote
Det blir ju en instabilitet i foten efter en stukning. Ledbanden är ju uttänjda så de håller inte foten på plats längre.
Det finns balandplattor som man kan stå på för att stärka upp muskulaturen. Du kan även stå på en fot. En löparkomois står på ena fote
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 09:43Du kanske också ska titta på VAR och med VAD du springer. Är det i huvudsak på plan mark med uppbyggda och korrigerande skor är det inte mycket till träning för fötter och fotleder och underben. Vill du stärka upp den delen gäller terrängspår och tunna sk
Du kanske också ska titta på VAR och med VAD du springer. Är det i huvudsak på plan mark med uppbyggda och korrigerande skor är det inte mycket till träning för fötter och fotleder och underben. Vill du stärka upp den delen gäller terrängspår och tunna sk
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 12:08Balansplatta som någon här över nämnde har jag använt och de flesta jag känner inom handbollen när det gällde att komma tillbaka från en stukad fot.
http://traningslara.se/fotledsskador-del-ii-ett-traningsprogram/
Kanske inget att följa till punkt och
Balansplatta som någon här över nämnde har jag använt och de flesta jag känner inom handbollen när det gällde att komma tillbaka från en stukad fot.
Kanske inget att följa till punkt och
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 12:19Det stämmer att man riskerar att stuka en förut stukad fot om och om igen. Om jag springer "obanat" eller i motionsspår med mycket stenar och rötter använder jag ett tunt fotledsstöd. I övrigt kör jag mycket balansplatta. Jag blev rekommenderad övningar p
Det stämmer att man riskerar att stuka en förut stukad fot om och om igen. Om jag springer "obanat" eller i motionsspår med mycket stenar och rötter använder jag ett tunt fotledsstöd. I övrigt kör jag mycket balansplatta. Jag blev rekommenderad övningar p
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 18:41Tack för alla tipsen, då är det bara för mig att sätta igång då! Ska genast bege mig till sportbutiken och inhandla en balansplatta. 🙂
Robert: Du skrev att du gick över till mellanfotsisättning. Ändrade du bara din löpstil då alltså, eller tog du hjälp
Tack för alla tipsen, då är det bara för mig att sätta igång då! Ska genast bege mig till sportbutiken och inhandla en balansplatta. 🙂
Robert: Du skrev att du gick över till mellanfotsisättning. Ändrade du bara din löpstil då alltså, eller tog du hjälp
Quote from Catharina Brattlin on 20 March 2011, 19:37Anna, jag vill också ge Dig några tips, om jag får? 🙂
Jag är också utrustad med överrörliga vrister, förmodligen pga en massa stukningar i trätofflor i barndomen. Detta har gett mig andra bekymmer än just stukningar, men rehaben har bestått i träning a
Anna, jag vill också ge Dig några tips, om jag får? 🙂
Jag är också utrustad med överrörliga vrister, förmodligen pga en massa stukningar i trätofflor i barndomen. Detta har gett mig andra bekymmer än just stukningar, men rehaben har bestått i träning a
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 21:09Det var länge sen jag köpte mitt fotledsstöd, så jag minns inte var jag köpte det. Men vid en sökning på namnet fick jag följande träff; http://www.scholl.com/sv-SE/1/ProSport
Nu är ju bilden inte så bra, men det ser ut att kunna vara samma, och jag har
Det var länge sen jag köpte mitt fotledsstöd, så jag minns inte var jag köpte det. Men vid en sökning på namnet fick jag följande träff; http://www.scholl.com/sv-SE/1/ProSport
Nu är ju bilden inte så bra, men det ser ut att kunna vara samma, och jag har