Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 21:24Övningar som är bra för fotleden.:-)
Med en fot hoppa framåt och bakåt.
Med en fot hoppa i sidled över tex en mattskarv och sedan hoppa över igen.Hoppa i en fyrkant.
Dvs med v-fot hoppa 30 cm framåt för att sedan direkt med v-fot hoppa 30 30 cm åt höger
Övningar som är bra för fotleden.:-)
Med en fot hoppa framåt och bakåt.
Med en fot hoppa i sidled över tex en mattskarv och sedan hoppa över igen.
Hoppa i en fyrkant.
Dvs med v-fot hoppa 30 cm framåt för att sedan direkt med v-fot hoppa 30 30 cm åt höger
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 07:05Jag köpte skor som var mindre dämpade. Fokuserade på 180 steg per minut. Ibörjan sprang jag nog med tåisättning vilket inte var bra. Vaderna tog stryk och det gick långsamt. Man får börja om lite igen med att ta det försiktigt och inte köra för långa dist
Jag köpte skor som var mindre dämpade. Fokuserade på 180 steg per minut. Ibörjan sprang jag nog med tåisättning vilket inte var bra. Vaderna tog stryk och det gick långsamt. Man får börja om lite igen med att ta det försiktigt och inte köra för långa dist
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 10:21En rekommendation skulle kunna vara att du tog något löppass på stigar i skogen ?
Det stärker både fötter, fotleder och underben på ett effektivt sätt :)!
Men självklart bör du ta det lungt i början så du inte vrickar/stukar dig ytterligare igen.
En rekommendation skulle kunna vara att du tog något löppass på stigar i skogen ?
Det stärker både fötter, fotleder och underben på ett effektivt sätt :)!
Men självklart bör du ta det lungt i början så du inte vrickar/stukar dig ytterligare igen.
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 20:37Bra råd, men du måste också lämna dom uppbyggda skorna hemma om du tänkte springa terräng
Bra råd, men du måste också lämna dom uppbyggda skorna hemma om du tänkte springa terräng
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 22:43Hur länge bör man avstå från att springa? Ska man avvakta tills svullnaden har gått ned helt eller kan man börja lite smått i takt med att det börjar kännas bra?
(Förstår ni vad jag menar? Det ska natruligtvis kännas bra, det förstår jag. Förra gången k
Hur länge bör man avstå från att springa? Ska man avvakta tills svullnaden har gått ned helt eller kan man börja lite smått i takt med att det börjar kännas bra?
(Förstår ni vad jag menar? Det ska natruligtvis kännas bra, det förstår jag. Förra gången k
Quote from Catharina Brattlin on 21 March 2011, 22:53Mitt första theraband köpte jag på Apoteket för 75 pengar. Det var medelhårt. I takt med att jag blev starkare behövde jag hårdare motstånd och hittade flera företag på nätet som säljer theraband. Sportbutiker vet jag faktiskt inte om de saluför såna, men
Mitt första theraband köpte jag på Apoteket för 75 pengar. Det var medelhårt. I takt med att jag blev starkare behövde jag hårdare motstånd och hittade flera företag på nätet som säljer theraband. Sportbutiker vet jag faktiskt inte om de saluför såna, men