Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 11:31Hans-Erik:
Du skriver att stå på balansplatta inte givit något, men har du verkligen utmanat balansen? Enbensstående på balansplatta kan du exvis göra "draken", kasta/fånga boll mm för att utmana musklerna. Man kan även göra hopp/landningsövningar på exv
Hans-Erik:
Du skriver att stå på balansplatta inte givit något, men har du verkligen utmanat balansen? Enbensstående på balansplatta kan du exvis göra "draken", kasta/fånga boll mm för att utmana musklerna. Man kan även göra hopp/landningsövningar på exv
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 11:36Nu är jag väl den som man bör lyssna minst på i diskussionen, eftersom jag förmodligen är den som har vrickat mina fötter mest. Att töja ut ledbanden är väl inte någonting som jag rekommenderar till någon annan direkt, men rent praktiskt är det vad jag ha
Nu är jag väl den som man bör lyssna minst på i diskussionen, eftersom jag förmodligen är den som har vrickat mina fötter mest. Att töja ut ledbanden är väl inte någonting som jag rekommenderar till någon annan direkt, men rent praktiskt är det vad jag ha
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 11:53"Ta det med ojämnt underlag när man springer obanat..."
Vad betyder det där?
Dagens odubbade OL-skor har ingen hård sula direkt.
"Ta det med ojämnt underlag när man springer obanat..."
Vad betyder det där?
Dagens odubbade OL-skor har ingen hård sula direkt.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 13:00Jag menar alltså att om man rullar på utsidan av foten när man springer i ojämn terräng, så leder det ofrånkomligen till att man vrickar fötterna.
Nu är det en definitionsfråga vad som är hårt och vad som är mjukt, men de har definitivt hårdare sula än v
Jag menar alltså att om man rullar på utsidan av foten när man springer i ojämn terräng, så leder det ofrånkomligen till att man vrickar fötterna.
Nu är det en definitionsfråga vad som är hårt och vad som är mjukt, men de har definitivt hårdare sula än v
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 13:38Ja, dår får väl TS sluta med att rull apå utsidan foten (vad nu det är). I terräng justeras steget efter underlaget, så det är svårt att säga att man har ett sorts löpsteg.
Ja, dår får väl TS sluta med att rull apå utsidan foten (vad nu det är). I terräng justeras steget efter underlaget, så det är svårt att säga att man har ett sorts löpsteg.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 16:35Många löparskor har stabilitetskontroll. Detta innebär i praktiken att skorna styr upp hur fötterna rör sig, och det görs med hjälp av marken. Om då marken plötsligt lutar, så kommer stabila skor också att påverka foten extra mycket för att luta. Alltså i
Många löparskor har stabilitetskontroll. Detta innebär i praktiken att skorna styr upp hur fötterna rör sig, och det görs med hjälp av marken. Om då marken plötsligt lutar, så kommer stabila skor också att påverka foten extra mycket för att luta. Alltså i
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 17:40Jag rekommenderar barfotapromenader i skogen (eller med VFF), om du du är skraj för att börja springa direkt.
Jag rekommenderar barfotapromenader i skogen (eller med VFF), om du du är skraj för att börja springa direkt.
Quote from Elias Engqvist on 15 May 2011, 23:41Torbjörn, pratar du verkligen om terräng? Håller med Magnus fullständigt att skor man springer i terräng med ska ha tunn sula och sitta fast ordentligt på foten. Håller också med om att man inte kan prata om hur man sätter ner foten eftersom varenda steg
Torbjörn, pratar du verkligen om terräng? Håller med Magnus fullständigt att skor man springer i terräng med ska ha tunn sula och sitta fast ordentligt på foten. Håller också med om att man inte kan prata om hur man sätter ner foten eftersom varenda steg
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 01:33Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, Christer. Jag pratar om stukningar. Och dom OL-skor jag har haft har haft en hård sula, med markerad hålfot (antagligen för någon tanke på att motverka pronation) vilket har gjort att jag omedvetet har rullat på u
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, Christer. Jag pratar om stukningar. Och dom OL-skor jag har haft har haft en hård sula, med markerad hålfot (antagligen för någon tanke på att motverka pronation) vilket har gjort att jag omedvetet har rullat på u
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 08:13I lättare snäll terräng springer jag barfota om rundan först är testad.
Ju värre terräng desto mer löparsko.Några vinner supertuffa terränglopp i
www.hokaoneone.comHar stukat fot en gång.
Trampade på kanten av ett hål som var djupt nog.
I lättare snäll terräng springer jag barfota om rundan först är testad.
Ju värre terräng desto mer löparsko.
Några vinner supertuffa terränglopp i
http://www.hokaoneone.com
Har stukat fot en gång.
Trampade på kanten av ett hål som var djupt nog.