Quote from Guest on 29 June 2010, 23:51Som rubriken lyder:
Var ute på en runda idag och stukade foten efter ca 2,8km. Fick akut ont och var tvungen att sätta mig ner. Efter ett par minuter kunde jag gå på foten igen. Gick ner till vattnet och doppade foten för att kyla ner. Sen la jag mig på
Som rubriken lyder:
Var ute på en runda idag och stukade foten efter ca 2,8km. Fick akut ont och var tvungen att sätta mig ner. Efter ett par minuter kunde jag gå på foten igen. Gick ner till vattnet och doppade foten för att kyla ner. Sen la jag mig på
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 00:01Är lång tid kvar till Lidningöloppet. Jag har stukat fötterna många ggr. Om ett par dagar eller åtminstone om ngn vecka så kan du nog köra igång med löpninen igen. Ta det försiktigt o gå efter din känsla så ska det nog gå bra.
Är lång tid kvar till Lidningöloppet. Jag har stukat fötterna många ggr. Om ett par dagar eller åtminstone om ngn vecka så kan du nog köra igång med löpninen igen. Ta det försiktigt o gå efter din känsla så ska det nog gå bra.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 07:14När jag stukade foten för ett par år sedan fick jag rådet av läkaren (som jag gick till då det var 200kg MC inblandat...) att inte belasta foten alls i 3 dagar och sedan långsamt börja belasta den. Det sket jag fullständigt i och Satte ner foten på marken
När jag stukade foten för ett par år sedan fick jag rådet av läkaren (som jag gick till då det var 200kg MC inblandat...) att inte belasta foten alls i 3 dagar och sedan långsamt börja belasta den. Det sket jag fullständigt i och Satte ner foten på marken
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 08:07Du kan nog räkna med rätt så rejäl smärta och svullnad ett tag, säkerligen uppemot en vecka, förmodligen närmare 2-3 v innan du kan börja med lite lätt löpning. Annan träning för att hålla igång kondis och styrka, som t.ex. cykel, kan gå nog snabbare. Int
Du kan nog räkna med rätt så rejäl smärta och svullnad ett tag, säkerligen uppemot en vecka, förmodligen närmare 2-3 v innan du kan börja med lite lätt löpning. Annan träning för att hålla igång kondis och styrka, som t.ex. cykel, kan gå nog snabbare. Int
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 08:07Ser nu att du joggade hem efter din skada. Risken för fraktur torde därmed vara lika med noll.
Ser nu att du joggade hem efter din skada. Risken för fraktur torde därmed vara lika med noll.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 09:28Som de flesta skriver här har du goda chanser att start LL ändå. Men det är lätt att stuka foten igen när man väl gjort det en gång. Så det är EXTREMT viktigt att rehaba/styrketräna fotleden för att kompensera uttöjda ledband, så det är värt att kontakta
Som de flesta skriver här har du goda chanser att start LL ändå. Men det är lätt att stuka foten igen när man väl gjort det en gång. Så det är EXTREMT viktigt att rehaba/styrketräna fotleden för att kompensera uttöjda ledband, så det är värt att kontakta
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 10:23Är det verkligen normal rekommendation att inte använda foten på 3 dagar? Jag har för mig att jag hört att man genast skall använda den, men kanske inte belasta så hårt. Annars så stelnar leden till och det blir ännu jobbigare att komma tillbaka.
Som sty
Är det verkligen normal rekommendation att inte använda foten på 3 dagar? Jag har för mig att jag hört att man genast skall använda den, men kanske inte belasta så hårt. Annars så stelnar leden till och det blir ännu jobbigare att komma tillbaka.
Som sty
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 10:35Lars: jag tyckte också at rekommendationen var lite lustig, eftersom det kändes bättre att belasta den och jag då hade mindre smärtor än om jag lät foten stelna till.
Kanske ska tilläggas att jag bor i Schweiz och att det kanske är ett schweiziskt påfund
Lars: jag tyckte också at rekommendationen var lite lustig, eftersom det kändes bättre att belasta den och jag då hade mindre smärtor än om jag lät foten stelna till.
Kanske ska tilläggas att jag bor i Schweiz och att det kanske är ett schweiziskt påfund
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 10:42Ja, jag tror faktiskt att rekommendationen här snarare är att göra precis som du gjorde Anna, tur att du är en smart tjej 🙂
Ja, jag tror faktiskt att rekommendationen här snarare är att göra precis som du gjorde Anna, tur att du är en smart tjej 🙂
Quote from ellen olsson on 30 June 2010, 10:43"Användning" påskyndar läkningen.
"Användning" påskyndar läkningen.