Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 13:45Jag stukade foten 3 v innan Göteborgsvarvet och blev bra i tid. Även jag fick rådet att belasta foten. Kunde knappt gå de första dagarna så då simmade jag istället och när det väl hade börjat läka gick det jättefort.
Jag stukade foten 3 v innan Göteborgsvarvet och blev bra i tid. Även jag fick rådet att belasta foten. Kunde knappt gå de första dagarna så då simmade jag istället och när det väl hade börjat läka gick det jättefort.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 14:48Läkningstiden på en rejäl stukning kan vara upp till 18 månader. Det betyder inte att man inte kan använda foten på den tiden, men det är den tid det kan ta innan ledband och annat återhämtat sig till fullo. Viktigast är att absolut inte stuka samma fot i
Läkningstiden på en rejäl stukning kan vara upp till 18 månader. Det betyder inte att man inte kan använda foten på den tiden, men det är den tid det kan ta innan ledband och annat återhämtat sig till fullo. Viktigast är att absolut inte stuka samma fot i
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 22:25Tack alla för era uttömmande svar! 😀
Idag är foten fortfarande jättesvullen. Jag var till apoteket imorse och köpte ett stödförband särskilt avsett för stukningsskador på fotleden. Med småbarn hemma har jag inte riktigt kunnat vila foten men har varit f
Tack alla för era uttömmande svar! 😀
Idag är foten fortfarande jättesvullen. Jag var till apoteket imorse och köpte ett stödförband särskilt avsett för stukningsskador på fotleden. Med småbarn hemma har jag inte riktigt kunnat vila foten men har varit f
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 22:47Simning kan vara ok om du kör bröstsim men frisim du nog glömma ett tag, Kommer inte ihåg exaky men jag tror det tog ca 1,5-2 månader efter en stukning innan det kändes ok att simma igen.
Simning kan vara ok om du kör bröstsim men frisim du nog glömma ett tag, Kommer inte ihåg exaky men jag tror det tog ca 1,5-2 månader efter en stukning innan det kändes ok att simma igen.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 23:09det går att crawla utan att knappt använda benen. Så brukar jag köra. Men då krävs det att man behärskar crawl hyfsat.
det går att crawla utan att knappt använda benen. Så brukar jag köra. Men då krävs det att man behärskar crawl hyfsat.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 23:22Ta extra god tid på dig Daniel när du tar på dig våtdräckten om du nu skall ha någon,kan tänka mig att det kommer att bli extra tajt att dra den över den svullna fotleden.
Ta extra god tid på dig Daniel när du tar på dig våtdräckten om du nu skall ha någon,kan tänka mig att det kommer att bli extra tajt att dra den över den svullna fotleden.
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 08:47Som Zandra skriver så när du stukar foten så stryp blodflödet ner till den så snabbt det går. Det som tar tid i läkningen är att transportera bort all vätska som samlas vid en stukning så ju mindre vätska desto snabbare läkning. Skosnöre, strumpa, tröja e
Som Zandra skriver så när du stukar foten så stryp blodflödet ner till den så snabbt det går. Det som tar tid i läkningen är att transportera bort all vätska som samlas vid en stukning så ju mindre vätska desto snabbare läkning. Skosnöre, strumpa, tröja e
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 21:33Jag är f.d fotbollsspelare och har stukat fötterna både en och tre gånger. Aldrig gått med kryckor och trott på att ju tidigare jag belastar foten desto snabbare går det över. Vid en fotbollscup vilade jag en match sedan tejpade jag foten hårt och det gic
Jag är f.d fotbollsspelare och har stukat fötterna både en och tre gånger. Aldrig gått med kryckor och trott på att ju tidigare jag belastar foten desto snabbare går det över. Vid en fotbollscup vilade jag en match sedan tejpade jag foten hårt och det gic
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 21:51Kylspray? 😉
Kylspray? 😉
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 10:36Daniel
Det ska nog inte vara några som helst problem för dig att springa LL. Jag stukade/vrickade foten ordentligt i mitten av mars och sprang (joggade..) Varvet 2 månader senare. Du ska belasta foten men det är som sagt sunt förnuft som råder. Gör det in
Daniel
Det ska nog inte vara några som helst problem för dig att springa LL. Jag stukade/vrickade foten ordentligt i mitten av mars och sprang (joggade..) Varvet 2 månader senare. Du ska belasta foten men det är som sagt sunt förnuft som råder. Gör det in