Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningstukning, vad göra?
You need to log in to create posts and topics.

12

en annan bra grej förresten, som jag lärde mig nånstans när jag var typ 8 och jämt stukade vristerna, och som jag testade (kanske barnsligt naiv) men insåg att det faktiskt hjälper!!!
--> ta ett stort vitkålsblad, kavla lite på det så det blir lite sladdr

Standardbehandlingen är 48 timmar vila, sedan så mycket rörelse du klarar med smärtans om gräns.

När jag va yngre och de kan även hända nu ,jag stukar foten så himla mycket

Sessy, det med vitkålen var nya rön för mig.
Men vad hjälper det mot? Tar det bort smärtan? Eller är det svullnaden som dämpas?

Hm, bra fråga. Det tar bort smärtan iallafall. Jag tycker nog att svullnaden går ner också, men det är möjligt att det snarare beror på att leden är lindad...
Ibland har jag behövt ha kålomslag kanske två nätter, men jag tycker verkligen att det gör skill

Ska helt klart testas nästa gång jag stukar foten.
Nu är det bara att se till att alltid ha hemma ett vitkålshuvud i kylen, man vet ju inte när olyckan kan vara framme igen 😉

Min sambo gjorde alltid så på våra barn då dom hade några ledproblem också - det är nog en rätt vanlig huskur - svårt att veta om den funkar men det är ju inte skadligt iaf.

precis, inte skadligt, så det är ju värt ett försök, tycker man det funkar - fortsätt, märker man inget resultat så har man ju inget förlorat. 🙂

Vitkål de är ju alltid billigt med

Förkorta konvalecenstiden genom att använda ankelskydd, typ Active Ankle Volt.
Själv använder jag det alltid förebyggande när det finns risk för stukning.

12