Quote from Funbeat user on 12 October 2008, 23:48en annan bra grej förresten, som jag lärde mig nånstans när jag var typ 8 och jämt stukade vristerna, och som jag testade (kanske barnsligt naiv) men insåg att det faktiskt hjälper!!!
--> ta ett stort vitkålsblad, kavla lite på det så det blir lite sladdr
en annan bra grej förresten, som jag lärde mig nånstans när jag var typ 8 och jämt stukade vristerna, och som jag testade (kanske barnsligt naiv) men insåg att det faktiskt hjälper!!!
--> ta ett stort vitkålsblad, kavla lite på det så det blir lite sladdr
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 08:33Standardbehandlingen är 48 timmar vila, sedan så mycket rörelse du klarar med smärtans om gräns.
Standardbehandlingen är 48 timmar vila, sedan så mycket rörelse du klarar med smärtans om gräns.
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 16:23När jag va yngre och de kan även hända nu ,jag stukar foten så himla mycket
När jag va yngre och de kan även hända nu ,jag stukar foten så himla mycket
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 22:47Sessy, det med vitkålen var nya rön för mig.
Men vad hjälper det mot? Tar det bort smärtan? Eller är det svullnaden som dämpas?
Sessy, det med vitkålen var nya rön för mig.
Men vad hjälper det mot? Tar det bort smärtan? Eller är det svullnaden som dämpas?
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 23:36Hm, bra fråga. Det tar bort smärtan iallafall. Jag tycker nog att svullnaden går ner också, men det är möjligt att det snarare beror på att leden är lindad...
Ibland har jag behövt ha kålomslag kanske två nätter, men jag tycker verkligen att det gör skill
Hm, bra fråga. Det tar bort smärtan iallafall. Jag tycker nog att svullnaden går ner också, men det är möjligt att det snarare beror på att leden är lindad...
Ibland har jag behövt ha kålomslag kanske två nätter, men jag tycker verkligen att det gör skill
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 09:14Ska helt klart testas nästa gång jag stukar foten.
Nu är det bara att se till att alltid ha hemma ett vitkålshuvud i kylen, man vet ju inte när olyckan kan vara framme igen 😉
Ska helt klart testas nästa gång jag stukar foten.
Nu är det bara att se till att alltid ha hemma ett vitkålshuvud i kylen, man vet ju inte när olyckan kan vara framme igen 😉
Quote from Elias Engqvist on 14 October 2008, 09:44Min sambo gjorde alltid så på våra barn då dom hade några ledproblem också - det är nog en rätt vanlig huskur - svårt att veta om den funkar men det är ju inte skadligt iaf.
Min sambo gjorde alltid så på våra barn då dom hade några ledproblem också - det är nog en rätt vanlig huskur - svårt att veta om den funkar men det är ju inte skadligt iaf.
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 15:36precis, inte skadligt, så det är ju värt ett försök, tycker man det funkar - fortsätt, märker man inget resultat så har man ju inget förlorat. 🙂
precis, inte skadligt, så det är ju värt ett försök, tycker man det funkar - fortsätt, märker man inget resultat så har man ju inget förlorat. 🙂
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 18:30Vitkål de är ju alltid billigt med
Vitkål de är ju alltid billigt med
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 16:40Förkorta konvalecenstiden genom att använda ankelskydd, typ Active Ankle Volt.
Själv använder jag det alltid förebyggande när det finns risk för stukning.
Förkorta konvalecenstiden genom att använda ankelskydd, typ Active Ankle Volt.
Själv använder jag det alltid förebyggande när det finns risk för stukning.