Quote from Guest on 21 February 2011, 10:53Hej!
Jag är en tjej på 21 år som man kanske kan kalla sporadisk joggare. Har från och till under några år varit ute och sprungit, men aldrig tränat kontinuerligt. Jag har nu dock kommit in i en träningsfas och har anmält mig till Tjejmilen. Är verkligen
Hej!
Jag är en tjej på 21 år som man kanske kan kalla sporadisk joggare. Har från och till under några år varit ute och sprungit, men aldrig tränat kontinuerligt. Jag har nu dock kommit in i en träningsfas och har anmält mig till Tjejmilen. Är verkligen
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 11:03Ja, du behöver bygga en grund. Det tar ett antal veckor av regelbunden träning så det är bara att fortsätta med löppassen. Du kommer att nå en punkt, kanske efter 6-8 veckor, där du känner att det lossnar.
Ett tips är att tänka på att springa med korta s
Ja, du behöver bygga en grund. Det tar ett antal veckor av regelbunden träning så det är bara att fortsätta med löppassen. Du kommer att nå en punkt, kanske efter 6-8 veckor, där du känner att det lossnar.
Ett tips är att tänka på att springa med korta s
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 11:36Stumma ben beror antagligen på benhinneinflammation.
Otroligt vanligt, även erfarna löpare får det då och då. Du kan bota det genom att (1) vila mer eller (2) träna mer. Ditt val. 🙂
Stumma ben beror antagligen på benhinneinflammation.
Otroligt vanligt, även erfarna löpare får det då och då. Du kan bota det genom att (1) vila mer eller (2) träna mer. Ditt val. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:25Sänk farten och korta steglängden.
Sänk farten och korta steglängden.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 12:35Jag har upplevt stumhet när musklerna är svaga. Det är bara att träna vidare.
Jag har upplevt stumhet när musklerna är svaga. Det är bara att träna vidare.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 13:48Tack så mycket för era svar! Jag gissar också på att det kan vara känningar av benhinneinflammation, hade bråttom till bussen imorse och sprang de sista 20 metrarna och kände genast i smalbenen. Men det är alltså inte farligt att träna på?
Tack så mycket för era svar! Jag gissar också på att det kan vara känningar av benhinneinflammation, hade bråttom till bussen imorse och sprang de sista 20 metrarna och kände genast i smalbenen. Men det är alltså inte farligt att träna på?
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 14:04Nä, vi är nog många som har tränat bort benhinneinflammationen. Det är karaktärsstärkande.
Nä, vi är nog många som har tränat bort benhinneinflammationen. Det är karaktärsstärkande.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 14:06Jag försökte i många år och omgångar vila bort den. Funkade inte alls.
Jag försökte i många år och omgångar vila bort den. Funkade inte alls.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 14:11Då kör jag bara på då. "Smärta är en högre grad av njutning" 😉
Tack så mycket alla!
Då kör jag bara på då. "Smärta är en högre grad av njutning" 😉
Tack så mycket alla!
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 14:16Det är inte säkert att det hjälper dig men eftersom det liknar problem jag själv haft:
Ta kortare steg och spring fler steg per minut (dvs öka "kadensen" ). Kortare och mer "trippande" steg kan leda till mindre belastning på underbenen. Värt att testa. Ja
Det är inte säkert att det hjälper dig men eftersom det liknar problem jag själv haft:
Ta kortare steg och spring fler steg per minut (dvs öka "kadensen" ). Kortare och mer "trippande" steg kan leda till mindre belastning på underbenen. Värt att testa. Ja