Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStyrketräning under löppasset
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det någon här som ägnar sig åt det, alltså att lägga in styrkeövningar "på vägen" under löppassen? Hur lägger man upp ett sådant pass? Vad brukar ni göra för övningar?

Den gängse definitionen på "crosstraining" innebär att man kompletterar sin normala träning med annan träning. T.ex. så är cykling crosstraining för en löpare.

Jag vet, det var därför jag skrev vad jag menade!

Skulle bli förvånad om någon svarade att dom gör som du beskriver.

Det kanske bara är F&S som använder det namnet? Heter det någont9ing annat då? För min del spelar det inte någon roll vad det heter, jag vill bara ha träningstips!

Så nu har jag ändrat rubriken, som sagt så spelar det inte mig någon roll vad ni kallar det, jag kommer fortsätta kalla det för crosstraining.

Om man som löpare inte vill gå på gymmet och skaffa sig muskler kan man lägga in styrka mellan en, två eller fler rundor.
Jag och min jogging kompis brukar köra en dag som jag valt att kalla konditionsvilodag i min träningsvecka.
Vi brukar jogga 2.5km sen

Eller så kan man köra terränglöpning och blanda upp med styrketräning med hjälp av det som finns i skogen. Jag har läst om det (och eventuellt sett något på TV?) och verkligen fått lust att prova träna på det sättet själv. Mest för att jag tror att det är

Åsa ja det hade varit kul o leka i skogen;)
Tyvärr är vi många som du som är rädda för att springa vilse. Jag funderar på att gå karta/kompass lektion:).

Intressant att höra hur ni gör, det var något i stil med det jag tänkt mig. Vet dock inte om det finns någon såndär station här i krokarna, men jag får väl använda min fantasi och hitta på nåt i skogen!!

12