Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSub 10 vätternrundan 2009
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan!
Söker med ljus och lykta någon som vill försöka cykla VR 2009 på en sub 10. Min tilltänkta cykelpolare har dragit sig ur, sliten efter klassikern.

Cyklade på 10.24 nu senast.

Sena startiderna närmar sig kl. 04.00 så det börjar bli lite brådis.

Bor du i närheten av Göteborg kan jag tipsa om Hisingens CK som har fartgrupper mellan 8 och 14 timmar. Brukar vara skittrevligt!

Sidospår - men kan någon förklara varför VR starterna måste vara på natten?? Jag har några gånger funderat på att cykla men start tider gör att jag bara vägrar. Kunde man inte starta vid 10
på förmiddagen i stället, och de som håller på länge kanske får k

Jag tror det har att göra med att man vill att flest cyklister ute och drälla under tider då det är så lite trafik som möjligt. Men jag vet inte säkert.

Hej Nicklas.

Jag antar att du redan varit inne här. Om inte kanske kan vara en ide.

http://www.funbeat.se/life/groups/overview.aspx?GroupID=482

eller här

http://happymtb.org/forum/list.php/1

Tyvärr har dom redan fullt i SUP 10 gruppen här. Men du kan

By the way:
Om kontakt för cyklingen behövs så har jag e-post:

nicklas.tempel@sef.se

P!

Tack för alla tips och länkar

Nicklas: Anmäld dig direkt och sedan kör du med de som håller det tempot du önskar och det lär vara många med din målsättning som startar vid 4-snåret..
Många grupper är redan bestämda, men det är bara att "glida" med i draget och kanske får du även hjälp

OT!
Börje:
Bra fråga. Jag har funderat ibland över hur man kunde göra på annat sätt. Som det är nu är det inte bra. Det bästa förslag jag sett läste jag på vätternrundans hemsida igår.
citat av "pebben" på forum - övrigt - "tävling eller motionslopp":

"

Hej Olof.

Ja det där låter inte helt fel tycker jag. Riktigt kul tanke:D

Ett lämpligt startområde skulle kunna vara raksträckan in mot Motala. Där borde 15-17 tusen cyklister få plats i låt säga 8-10 led. Kräver då ca 3000 m. Och under förutsättning att