Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSub 10 vätternrundan 2009
You need to log in to create posts and topics.

Kör man på över 13 timmar borde man inte få vara med!
Eller så kanske vi ska ha kvar de som de är idag? Känns helt okej att kunna "välja" starttid mellan 20.00-05.00, oavsett hur snabbt man kör. Jag har aldrig upplevt de som något problem när dom snabbas

Hej kalle.

"Tjusningen med vättern är att alla är med på samma villkor, från sub 8 till dom som kör över 20 timmar."

Och du menar att man inte kan det om det skulle vara en gemensam start?
Jag vill påstå att det går utmärkt. det är tom så att det är bä

Med tanke på att starttiderna är från 20.00 och fram tilll 05.xx är vilkoren absolut inte densamma för alla cyklister

Gary, om man kör på över 20 timmar tror jag inte de spelar någon roll när man startar 😉 Alla har ju rätt att bestämma starttid (någorlunda), så de går ju inte att klaga på i efterhand.

Gemensam start, de vore jävligt roligt! Men de är omöjligt att st

Hej P.

"Kan man få i väg vasaloppet så borde man kunna få i väg VR på ett liknande sätt."

Jag anser faktiskt inte att de lyckas att få i väg vasaloppet. Den kalabaliken och röran som det är i de bakre leden och en timme eller mer de första km skulle int

Du missade mitt poäng kalle: Det har inget med att klaga över, bestämma över sin startid.
Den som kan fullt möjligt kör på 9 timmar och starta 22.00 har inte samma vilkor som den som kan köra på samma tid med start 04.30

Dom som kör på nio timmar vet precis när man ska anmäla sig för att cykla med likasinnade. Hur många är de som klagar på att man inte cyklar på lika villkor?

Det är med lika villkor på vättern än på vasaloppet. Inte speciellt lätt att göra en bra tid f

> Gemensam start, de vore jävligt roligt! Men de är omöjligt att stänga av vägarna runt vättern så länge.

Det är inte alls omöjligt men viljan verkar inte finnas.

"Hur många är de som klagar på att man inte cyklar på lika villkor?"
Jag har ingen aning, och bryr mig inte heller.
Du skrev att alla har samma vilkor och jag vill bara påpeka att det har de inte, det spelar ingen roll vad en cyklist är medveten om elle

Hej Jan-Erik.

"Jag anser faktiskt inte att de lyckas att få i väg vasaloppet."

Och jag har inte skrivigt att det ska gå lika dåligt som på vasaloppet. Jag skrev "Kan man få i väg vasaloppet så borde man kunna få i väg VR på ett liknande sätt". Det komme