Quote from Lars Mörrby on 11 October 2008, 20:52Kunde man inte göra lite som på Göteborgsvarvet, dvs att den snabbaste startgruppen startar först och sedan följer de långsammare efter hand. Då sprids snabbt fälten ut. Man kan starta lagom stora grupper med cirka 5 minuters mellanrum, men börja i lite r
Kunde man inte göra lite som på Göteborgsvarvet, dvs att den snabbaste startgruppen startar först och sedan följer de långsammare efter hand. Då sprids snabbt fälten ut. Man kan starta lagom stora grupper med cirka 5 minuters mellanrum, men börja i lite r
Quote from Funbeat user on 11 October 2008, 21:16Hej Börje.
Det är väl det som blir resultatet om man har en seedning som denna
"Sidade grupper. <8, <9, <10, <11, <12, <13,17.
Och >17 gruppen är den enda som behöver uppfylla lyskraven."Dvs att de som kör VR på < 8 timmar står i frä
Hej Börje.
Det är väl det som blir resultatet om man har en seedning som denna
"Sidade grupper. <8, <9, <10, <11, <12, <13,17.
Och >17 gruppen är den enda som behöver uppfylla lyskraven."
Dvs att de som kör VR på < 8 timmar står i frä
Quote from Funbeat user on 11 October 2008, 22:07Jag tror ni kan sluta spekulera, för de kommer inte ändra på starttiderna..;)
Jag tror ni kan sluta spekulera, för de kommer inte ändra på starttiderna..;)
Quote from Funbeat user on 11 October 2008, 22:58Vet du varför de är som de är då Jimmy? Så att vi iaf får klarlagt varför det är som det är.
Vet du varför de är som de är då Jimmy? Så att vi iaf får klarlagt varför det är som det är.
Quote from Funbeat user on 12 October 2008, 10:06?
?
Quote from Funbeat user on 12 October 2008, 11:11När man upplever det som tätt med cyklister på västra sidan är det runt 140/km jämfört med 60-70 i starten. Att försöka få plats med flera tusen per km låter extremt trångt. I dagsläget tar det drygt 9 timmar att få iväg alla med 60-70 varannan minut.
När man upplever det som tätt med cyklister på västra sidan är det runt 140/km jämfört med 60-70 i starten. Att försöka få plats med flera tusen per km låter extremt trångt. I dagsläget tar det drygt 9 timmar att få iväg alla med 60-70 varannan minut.
Quote from Funbeat user on 12 October 2008, 11:15Hej Jimmy.
"Jag tror ni kan sluta spekulera, för de kommer inte ändra på starttiderna"
Det är mycket möjligt att vi kan göra det. Men försök stoppa oss. Lycka till.
För ett antal år sedan var det inga mattor för tidstagning osv men uppppps det är det n
Hej Jimmy.
"Jag tror ni kan sluta spekulera, för de kommer inte ändra på starttiderna"
Det är mycket möjligt att vi kan göra det. Men försök stoppa oss. Lycka till.
För ett antal år sedan var det inga mattor för tidstagning osv men uppppps det är det n
Quote from Funbeat user on 12 October 2008, 11:24...och nästa år blir det kortare bit bakom motorcyklisten, då vi startar i hamnområdet....får vi köra längre sträcka någon annanstans?
...och nästa år blir det kortare bit bakom motorcyklisten, då vi startar i hamnområdet....får vi köra längre sträcka någon annanstans?
Quote from Funbeat user on 12 October 2008, 11:29Hej Raymond.
Kan man få i väg vasaloppet så borde man kunna få i väg VR på ett liknande sätt. Även om det skulle bli ett 3-4 km långt start fält.
Men kanske som Börje skrev, 1-2 min mellan grupperna. Jag tror inte att det kommer att göra någon större sk
Hej Raymond.
Kan man få i väg vasaloppet så borde man kunna få i väg VR på ett liknande sätt. Även om det skulle bli ett 3-4 km långt start fält.
Men kanske som Börje skrev, 1-2 min mellan grupperna. Jag tror inte att det kommer att göra någon större sk
Quote from mats1976@gmail.com on 12 October 2008, 11:34Tja, varför inte seedningslopp inom cykel. Man får köra några seedningslopp under året för att kvalificera sig till rätt startled i VR. Sub 8 kör först, därefter kommer de långsammare cyklisterna. Hinner inte cyklisterna i tid till kontrollerna så drar ma
Tja, varför inte seedningslopp inom cykel. Man får köra några seedningslopp under året för att kvalificera sig till rätt startled i VR. Sub 8 kör först, därefter kommer de långsammare cyklisterna. Hinner inte cyklisterna i tid till kontrollerna så drar ma