Quote from Guest on 22 November 2013, 16:34Hej alla snabba,
Har klarat nästan alla mål jag satt upp med min löpning. Detta som jag trodde skulle vara ett av de lättare har visat sig svårare än jag trodde. Nu har jag inte tränat specifikt för att fixa detta utan fokus har varit 10-21K. Om jag nu i
Hej alla snabba,
Har klarat nästan alla mål jag satt upp med min löpning. Detta som jag trodde skulle vara ett av de lättare har visat sig svårare än jag trodde. Nu har jag inte tränat specifikt för att fixa detta utan fokus har varit 10-21K. Om jag nu i
Quote from Funbeat user on 22 November 2013, 16:44Oj, kommer du att klara plättlätt med lite fokus!
Skulle rekommendera två intervallpass i veckan, av typen 10 x 200 med 200 meter joggvila (60 - 90 sek), 8 x 400 med 90 sek joggvila. Farten ska vara så att du (knappt) klarar att köra alla intervallen i
Oj, kommer du att klara plättlätt med lite fokus!
Skulle rekommendera två intervallpass i veckan, av typen 10 x 200 med 200 meter joggvila (60 - 90 sek), 8 x 400 med 90 sek joggvila. Farten ska vara så att du (knappt) klarar att köra alla intervallen i
Quote from Funbeat user on 22 November 2013, 16:53Har haft detta förbannade mål också under en längre tid. Inte lagt en massa träning på det men endå haft det som ett av mina mål efter jag läst en tråd på Funbeat där någon tycket man skulle göra under 3 min på km om man gjorde under 40 på milen och jag g
Har haft detta förbannade mål också under en längre tid. Inte lagt en massa träning på det men endå haft det som ett av mina mål efter jag läst en tråd på Funbeat där någon tycket man skulle göra under 3 min på km om man gjorde under 40 på milen och jag g
Quote from Funbeat user on 22 November 2013, 17:47Att vara avspänd och ha löpekonomi i farter över 20 km/h är inte alla förunnat, särskilt inte om man passerat ungdomen. Det behöver många träna på för att göra bra tider. Därför tror jag mer på att köra kortare intervall i högre fart än upplägget med 3 mi
Att vara avspänd och ha löpekonomi i farter över 20 km/h är inte alla förunnat, särskilt inte om man passerat ungdomen. Det behöver många träna på för att göra bra tider. Därför tror jag mer på att köra kortare intervall i högre fart än upplägget med 3 mi
Quote from Funbeat user on 28 November 2013, 18:26Intressant tråd. Har inget att tillföra men kommer att följa utvecklingen. Ska självklart satsa på att nå samma mål. 3:22 som snabbast just nu så det är långt kvar men har bara gjort ett försök så det finns mycket att kapa. Ska bara bli av med en förkylni
Intressant tråd. Har inget att tillföra men kommer att följa utvecklingen. Ska självklart satsa på att nå samma mål. 3:22 som snabbast just nu så det är långt kvar men har bara gjort ett försök så det finns mycket att kapa. Ska bara bli av med en förkylni
Quote from Funbeat user on 29 November 2013, 07:02Dan Waern sprang 1000m på 2:17 år 1959. Ett svenskt rekord som snart stått sig i 55 år!
Dan Waern sprang 1000m på 2:17 år 1959. Ett svenskt rekord som snart stått sig i 55 år!
Quote from Funbeat user on 29 November 2013, 07:12Men hur mycket blåste det???
Men hur mycket blåste det???
Quote from Funbeat user on 29 November 2013, 07:17Max 2 meter per sekund?
Max 2 meter per sekund?
Quote from Funbeat user on 29 November 2013, 09:18Han gjorde 3.38 på 1500, så det var nog ingen tillfällighet. Är bara ett halvdussin svenskar som varit snabbare, nu drygt 50 år senare.
Han gjorde 3.38 på 1500, så det var nog ingen tillfällighet. Är bara ett halvdussin svenskar som varit snabbare, nu drygt 50 år senare.
Quote from Funbeat user on 29 November 2013, 10:02Fanns det kompressionsbyxor 1959?
😉
Fanns det kompressionsbyxor 1959?
😉