Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSub 3 på 1K
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla snabba,

Har klarat nästan alla mål jag satt upp med min löpning. Detta som jag trodde skulle vara ett av de lättare har visat sig svårare än jag trodde. Nu har jag inte tränat specifikt för att fixa detta utan fokus har varit 10-21K. Om jag nu i

Oj, kommer du att klara plättlätt med lite fokus!

Skulle rekommendera två intervallpass i veckan, av typen 10 x 200 med 200 meter joggvila (60 - 90 sek), 8 x 400 med 90 sek joggvila. Farten ska vara så att du (knappt) klarar att köra alla intervallen i

Har haft detta förbannade mål också under en längre tid. Inte lagt en massa träning på det men endå haft det som ett av mina mål efter jag läst en tråd på Funbeat där någon tycket man skulle göra under 3 min på km om man gjorde under 40 på milen och jag g

Att vara avspänd och ha löpekonomi i farter över 20 km/h är inte alla förunnat, särskilt inte om man passerat ungdomen. Det behöver många träna på för att göra bra tider. Därför tror jag mer på att köra kortare intervall i högre fart än upplägget med 3 mi

Intressant tråd. Har inget att tillföra men kommer att följa utvecklingen. Ska självklart satsa på att nå samma mål. 3:22 som snabbast just nu så det är långt kvar men har bara gjort ett försök så det finns mycket att kapa. Ska bara bli av med en förkylni

Dan Waern sprang 1000m på 2:17 år 1959. Ett svenskt rekord som snart stått sig i 55 år!

Men hur mycket blåste det???

Max 2 meter per sekund?

Han gjorde 3.38 på 1500, så det var nog ingen tillfällighet. Är bara ett halvdussin svenskar som varit snabbare, nu drygt 50 år senare.

Fanns det kompressionsbyxor 1959?
😉

12