Quote from Guest on 20 May 2009, 10:05Hur mycket förberedelse tror ni jag behöver för att springa Göteborgs marathon i oktober i år.
Hur långt borde jag komma upp i att springa innan jag ger mig på 42,2 km?
Min plan är att löpträna 3 gånger i veckan.
Hur mycket förberedelse tror ni jag behöver för att springa Göteborgs marathon i oktober i år.
Hur långt borde jag komma upp i att springa innan jag ger mig på 42,2 km?
Min plan är att löpträna 3 gånger i veckan.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 10:15Det beror på hur tjockt pannben du har! 🙂
det är nog bra att ha ett gäng pass som är över 20 km typ 5-10 samt några pass som är bortåt eller strax över 30 km för att få en hyfsat bekväm resa.
Det beror på hur tjockt pannben du har! 🙂
det är nog bra att ha ett gäng pass som är över 20 km typ 5-10 samt några pass som är bortåt eller strax över 30 km för att få en hyfsat bekväm resa.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 11:04Klart du skall springa ett marathon! Det är grymt kul... Du har ju redan klarat av halvmaran och överlevt.
Tre pass i veckan kommer man långt på så länge som man under Juli börjar lägga in lite långpass. Minst två i månaden skulle jag säga men helst 3. 4
Klart du skall springa ett marathon! Det är grymt kul... Du har ju redan klarat av halvmaran och överlevt.
Tre pass i veckan kommer man långt på så länge som man under Juli börjar lägga in lite långpass. Minst två i månaden skulle jag säga men helst 3. 4
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 11:11Först och främst vill jag bara ta mig runt men det hade inte gjort något om jag gör det under 5 timmar.
Först och främst vill jag bara ta mig runt men det hade inte gjort något om jag gör det under 5 timmar.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 11:16Tre pass i veckan, varav det ena bör vara över 20 km eller 2 timmar. Gärna något enstaka pass ännu längre. Ett av passen i veckan kan vara ett lite mer fartigt pass.
Göteborgs Marathon är en snabb och bra bana, dock lite vindkänslig. Men helt klart snabb
Tre pass i veckan, varav det ena bör vara över 20 km eller 2 timmar. Gärna något enstaka pass ännu längre. Ett av passen i veckan kan vara ett lite mer fartigt pass.
Göteborgs Marathon är en snabb och bra bana, dock lite vindkänslig. Men helt klart snabb
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 13:37Orkar kroppen med en så kraftig ökning av träning på asvalt?
Orkar kroppen med en så kraftig ökning av träning på asvalt?
Quote from Therese Linner on 20 May 2009, 13:53Louise, vi gjorde ju ungefär lika tid på Göteborgsvarvet förra året. Du vilade lite under hösten för din järnbrist, jag vilade på grund av vadproblem. Jag tror att vi hade liknande förutsättningar och jag har tänkt att springa Stockholm Marathon nu. Jag t
Louise, vi gjorde ju ungefär lika tid på Göteborgsvarvet förra året. Du vilade lite under hösten för din järnbrist, jag vilade på grund av vadproblem. Jag tror att vi hade liknande förutsättningar och jag har tänkt att springa Stockholm Marathon nu. Jag t
Quote from Lars Mörrby on 20 May 2009, 14:41du hittar bra förslag på träningsprogram även här på Funbeat under fliken träningsprogram.
du hittar bra förslag på träningsprogram även här på Funbeat under fliken träningsprogram.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 17:15Tack för alla bra svar! 😀
Jag ska försöka bygga upp sträckan och nöta km efter km. Får se vart jag står i oktober 🙂
Tack för alla bra svar! 😀
Jag ska försöka bygga upp sträckan och nöta km efter km. Får se vart jag står i oktober 🙂
Quote from Lars Mörrby on 20 May 2009, 17:29Jag har faktiskt också funderat på Göteborgs Marathon. Det är nära hemifrån och det är inte så mycket folk. Det gäller bara att bli av med hälsporren och träna upp distansen. Tyvärr är det tveksamt om jag kommer att kunna fixa de två sakerna till efter so
Jag har faktiskt också funderat på Göteborgs Marathon. Det är nära hemifrån och det är inte så mycket folk. Det gäller bara att bli av med hälsporren och träna upp distansen. Tyvärr är det tveksamt om jag kommer att kunna fixa de två sakerna till efter so