Quote from Guest on 12 July 2010, 11:46Jag funderar på att köra supertusingar inom en hyfsat snar framtid men jag är osäker på tempo. Idag gör jag förmodligen milen på runt 60 minuter, 62 senast jag testade men det var nästan ett år sen och jag har hunnit träna en hel del sen dess.
Så jag öve
Jag funderar på att köra supertusingar inom en hyfsat snar framtid men jag är osäker på tempo. Idag gör jag förmodligen milen på runt 60 minuter, 62 senast jag testade men det var nästan ett år sen och jag har hunnit träna en hel del sen dess.
Så jag öve
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 11:56Jag tror träningsformen "supertusingar" är bra, men namnet är löjligt. Det finns inga träningspass som är "superbra", eller ens i närheten, många löpare lurar sig bara på att det gäller att "träna rätt" och "hitta de effektivaste specialpassen" för att bl
Jag tror träningsformen "supertusingar" är bra, men namnet är löjligt. Det finns inga träningspass som är "superbra", eller ens i närheten, många löpare lurar sig bara på att det gäller att "träna rätt" och "hitta de effektivaste specialpassen" för att bl
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 12:12Men du besvarade öht inte min fråga.
Namnet står väl Torbjörn Sköldefors för får man förmoda, eftersom det är från marathon.se det kommer och det är han som skrivit artikeln, men ska du hänga upp dig på det får du göra det i en annan tråd, tack.
Men du besvarade öht inte min fråga.
Namnet står väl Torbjörn Sköldefors för får man förmoda, eftersom det är från marathon.se det kommer och det är han som skrivit artikeln, men ska du hänga upp dig på det får du göra det i en annan tråd, tack.
Quote from Catharina Brattlin on 12 July 2010, 12:27Fast, Annica, tror Du verkligen någon öht kan svara på Din fråga?
Enligt artikeln behövde man väl prova sig fram? Och att det kunde ta några gånger innan man hittade rätt?
Jag hade provat med 5:30 och ev reviderat farten vid nästa tillfälle. Det är svå
Fast, Annica, tror Du verkligen någon öht kan svara på Din fråga?
Enligt artikeln behövde man väl prova sig fram? Och att det kunde ta några gånger innan man hittade rätt?
Jag hade provat med 5:30 och ev reviderat farten vid nästa tillfälle. Det är svå
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 12:29Jag läser artikeln på samma sätt som du.
Supertusingfart = 10km-fart minus 30s/km.
Jag läser artikeln på samma sätt som du.
Supertusingfart = 10km-fart minus 30s/km.
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 12:46Tack Marcus, det var det jag fiskade efter, om det skulle vara snabbare eller långsammare. Jag har nämligen läst den där artikeln på alla ledder i ett par dagar och inte blivit klok på vilket tempo de avsåg!
Nu får du ondgöra dig över namnet igen, nu har
Tack Marcus, det var det jag fiskade efter, om det skulle vara snabbare eller långsammare. Jag har nämligen läst den där artikeln på alla ledder i ett par dagar och inte blivit klok på vilket tempo de avsåg!
Nu får du ondgöra dig över namnet igen, nu har
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 12:53Fast det beror nog å hur många tusingar man brukar köra. Jag kör supertusingar i mitt vanliga tusingtempo pga att jag aldrig kör 10 st utan 4:30-farten är lagom för 5-6 st.
Fast det beror nog å hur många tusingar man brukar köra. Jag kör supertusingar i mitt vanliga tusingtempo pga att jag aldrig kör 10 st utan 4:30-farten är lagom för 5-6 st.
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 13:04Men kör du en längre vila, typ joggvila i 1km, efter 5:e intervallen då?
Men kör du en längre vila, typ joggvila i 1km, efter 5:e intervallen då?
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 14:19Hela passet tar väldigt lång tid så jag brukar korta av och gå istället typ 200 m mitt i. Du kan se i min kalender. 🙂 det blir ändå ca 15 km löpning och det känns i benen eftersom 10 km går fort.
Hela passet tar väldigt lång tid så jag brukar korta av och gå istället typ 200 m mitt i. Du kan se i min kalender. 🙂 det blir ändå ca 15 km löpning och det känns i benen eftersom 10 km går fort.
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 14:28Ja, först ska man ju värma upp och bara det tar ju säkert 20 minuter. Själva tusingarna tar 55 minuter (i min hastighet, om jag nu klarar av passet) och joggvilan lär väl ta 50 minuter den med, eller nått åt det hållet åtminstone, så om hela passet tar 2,
Ja, först ska man ju värma upp och bara det tar ju säkert 20 minuter. Själva tusingarna tar 55 minuter (i min hastighet, om jag nu klarar av passet) och joggvilan lär väl ta 50 minuter den med, eller nått åt det hållet åtminstone, så om hela passet tar 2,