Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 16:21Men Annica, du ska nog inte räkna med att köra lika många repetitioner som eliten. Det brukar man ju inte göra för andra intervall-typer heller. 10*1000m, t ex kör jag aldrig. Är ju inte så vältränad att man orkar köra så många repetitioner i hög fart. Ma
Men Annica, du ska nog inte räkna med att köra lika många repetitioner som eliten. Det brukar man ju inte göra för andra intervall-typer heller. 10*1000m, t ex kör jag aldrig. Är ju inte så vältränad att man orkar köra så många repetitioner i hög fart. Ma
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 16:34Så läser iofs inte jag artikeln, det låter absolut som att de tycker man kan göra alla 10 intervallerna - i sitt tempo.
Så läser iofs inte jag artikeln, det låter absolut som att de tycker man kan göra alla 10 intervallerna - i sitt tempo.
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 16:39Sant är att det inte står något annat i artikeln. Men då skulle inte jag räkna med att få samma farteffekt. Trots allt tål elitlöparna farten bättre än oss motionärer.
Idéen är ju att dela upp tusingarna i kortare sträckor just för att få upp farten. Me
Sant är att det inte står något annat i artikeln. Men då skulle inte jag räkna med att få samma farteffekt. Trots allt tål elitlöparna farten bättre än oss motionärer.
Idéen är ju att dela upp tusingarna i kortare sträckor just för att få upp farten. Me
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 17:00Fast vanliga tusingar ledsnade jag på i vintras, jag nötte tusingar varenda jäkla tisdag i 6-minuterstempo tills jag höll på att kräkas på hela konceptet... Så vanliga tusingar är jag ointresserad av. 🙂
Jag får väl testa helt enkelt och se vad som händ
Fast vanliga tusingar ledsnade jag på i vintras, jag nötte tusingar varenda jäkla tisdag i 6-minuterstempo tills jag höll på att kräkas på hela konceptet... Så vanliga tusingar är jag ointresserad av. 🙂
Jag får väl testa helt enkelt och se vad som händ
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 17:06Insåg att 400mintervallerna jag kört innan går i ungefär den fart den tänkta 400m-sträckan i supertusingen ska ha. Överkomligt med andra ord, jag ska nog banne mig testa och se vart jag hamnar.
Jag springer så ojämt ändå att det förmodligen inte ens komm
Insåg att 400mintervallerna jag kört innan går i ungefär den fart den tänkta 400m-sträckan i supertusingen ska ha. Överkomligt med andra ord, jag ska nog banne mig testa och se vart jag hamnar.
Jag springer så ojämt ändå att det förmodligen inte ens komm
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 17:52Vill flika in att Jack Daniels menar att man inte skall köra mer än 10%/vecka i I-pace. Som jag ser på intervallstegar är dom snabbare än I-pace. Kommer du verkligen springa totalt 10 mil denna vecka?
Vill flika in att Jack Daniels menar att man inte skall köra mer än 10%/vecka i I-pace. Som jag ser på intervallstegar är dom snabbare än I-pace. Kommer du verkligen springa totalt 10 mil denna vecka?
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 17:57I den artikel jag läst om supertusingar så är just vitsen att man kan springa i högt tempo i längre distans än man kan på annat sätt, just pga alla "micropauser". Fast det stod också att man absolut inte måste springa alla 10.
Jag hade fel såg jag för de
I den artikel jag läst om supertusingar så är just vitsen att man kan springa i högt tempo i längre distans än man kan på annat sätt, just pga alla "micropauser". Fast det stod också att man absolut inte måste springa alla 10.
Jag hade fel såg jag för de
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 17:58Ooops - Kalle hann skriva medan jag skrev. Inget svar på hans inlägg alltså. 🙂
Ooops - Kalle hann skriva medan jag skrev. Inget svar på hans inlägg alltså. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 17:59Annica: Jag springer mina supertusingar långsammare än mina 400-metersintervaller (som går i 4:00-tempo).
Annica: Jag springer mina supertusingar långsammare än mina 400-metersintervaller (som går i 4:00-tempo).
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 21:49Annica, om du har kört tusingar så har jag en liten undran. Har du försökt pressa dig då också? Kollat vad gränsen ligger, till exempel genom att köra in en sådan fart att du inte orkat köra alla i samma fart. Annars kan det ju lätt bli i bekvämlighetsfar
Annica, om du har kört tusingar så har jag en liten undran. Har du försökt pressa dig då också? Kollat vad gränsen ligger, till exempel genom att köra in en sådan fart att du inte orkat köra alla i samma fart. Annars kan det ju lätt bli i bekvämlighetsfar