Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSurly Cross Check
You need to log in to create posts and topics.

Har beställt en surly cross check-ram och undrar om nån här på funbeat som använder en sådan kan säga nåt om den. Är den bra? Några tips?

Är det inte lite sent funderat 😉

Andrew: Det är mer spännande att köpa grisen i säcken. 😉

Den var billig och bra med plats för både dubbdäck och skärmar så det var inte mycket att vänta på... Det skulle ändå vara intressant att få erfarenheter från nån som har / använder en sådan

Har för mig att jag sett nåt om cross-check i nån tråd i forumet på http://www.happymtb.org
Sök och du skall finna 😉

Tack Dennis!

jag håller på att göra samma sak, nästan. Det är möjligt att jag beställer hela cykeln och inte bara ramen.

Stål (steel is real), lika "tung" som tävlingscyklar på 80-talet (tyngre än kolfiber, men knappast "tung").

Plats för pakethållare om man vill åk

Jag har lört på min Cross-check under hösten och vintern, har den som pendlarcykel. Jag är jättenöjd! Ett tips som jag tyckte lyfte cykeln var att jag flyttade växelförarna från styret till ramen. Cykeln blev lite mer clean och jag gillar att växla på ram

Tack för tipsen, känns bra att höra att du är så nöjd med cykeln. Jag tycker också om att växla nere på ramen, har dock en bra sti-grupp som ligger och väntar i en låda, så det blir nog den som kommer på surlyn..

"Ett tips som jag tyckte lyfte cykeln var att jag flyttade växelförarna från styret till ramen. Cykeln blev lite mer clean och jag gillar att växla på ramen."
" jag gillar att växla på ramen" :´(

Jag fattar ingeting....växelreglagen på bromshandtagen

Campagnolo är bara 75 år.