Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 17:41Tack för info, Daniel. Det är bäst du sparar dem i "bra o ha". Jag var mest intresserad av att kartlägga vilka tillverkare det är som fortfarande har "long reach" (jag måste vara mer uppmärksam på vilka ord du och Håkan använder ... engelska är mitt moder
Tack för info, Daniel. Det är bäst du sparar dem i "bra o ha". Jag var mest intresserad av att kartlägga vilka tillverkare det är som fortfarande har "long reach" (jag måste vara mer uppmärksam på vilka ord du och Håkan använder ... engelska är mitt moder
Quote from Berit Bengtson on 7 January 2010, 18:15Daniel:
Det var hur bromsverkan är jmf med ett par vanliga (korta) DP racerbromsar jag undrade över.Men jag håller med dig om cantilever.
Tyvärr ät V-bromsar inte så mkt bättre.
Jag hade ett par mini-V-bromsar på min pendlarcykel som aldrig fungerade ri
Daniel:
Det var hur bromsverkan är jmf med ett par vanliga (korta) DP racerbromsar jag undrade över.
Men jag håller med dig om cantilever.
Tyvärr ät V-bromsar inte så mkt bättre.
Jag hade ett par mini-V-bromsar på min pendlarcykel som aldrig fungerade ri
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 00:46Håkan : Jag tycker inte man har riktigt samma nyp som i ett par vanliga racerbromsar, men nära på. Tack för tipset på bromsbelägg de som sitter på är lite halvslitna och bör bytas till våren.
Daniel: Ja nu får det gärna bli vår för min del, jag är inte a
Håkan : Jag tycker inte man har riktigt samma nyp som i ett par vanliga racerbromsar, men nära på. Tack för tipset på bromsbelägg de som sitter på är lite halvslitna och bör bytas till våren.
Daniel: Ja nu får det gärna bli vår för min del, jag är inte a
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 06:39> blev färdig till midnatt så jag kan cykelpendla i morn med surlyn...
Tack för det och ta det vackert! Här är det -17 imorse. Tveksamt om jag ens ska ut och hämta morntidningen. För en gångs skull är jag glad att jag arbetar hemifrån.
Vinkeln på bilde
> blev färdig till midnatt så jag kan cykelpendla i morn med surlyn...
Tack för det och ta det vackert! Här är det -17 imorse. Tveksamt om jag ens ska ut och hämta morntidningen. För en gångs skull är jag glad att jag arbetar hemifrån.
Vinkeln på bilde
Quote from Funbeat user on 8 January 2010, 14:29Några bilder från provturen:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=6844280
Några bilder från provturen:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=6844280
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 11:13Alla verkar klaga på cantilever bromsar, att dom tar dåligt, mm. Min erfarenhet av dom är att om är för mycket glapp så vibrerar dom och låter illa, men jag tycker inte det är dålig broms verkan.
Men kanske är kombinationen av broms, bromshandtag, vajer
Alla verkar klaga på cantilever bromsar, att dom tar dåligt, mm. Min erfarenhet av dom är att om är för mycket glapp så vibrerar dom och låter illa, men jag tycker inte det är dålig broms verkan.
Men kanske är kombinationen av broms, bromshandtag, vajer
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 13:32Och varför är det så få som kör med skivbromsar?
För traditionella?
Och varför är det så få som kör med skivbromsar?
För traditionella?
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 14:17Det finns olika skäl. Dels har inte alla ramar fästen för skivbroms, så det är inte ens ett alternativ i många fall. De tenderar att väga mer och händer det nåt när man är ute, så är det svårare att hacka ihop en lösning. Det behövs speciella verktyg som
Det finns olika skäl. Dels har inte alla ramar fästen för skivbroms, så det är inte ens ett alternativ i många fall. De tenderar att väga mer och händer det nåt när man är ute, så är det svårare att hacka ihop en lösning. Det behövs speciella verktyg som
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 14:55Triathleterna brukar säga sig vara nydanande men de kör inte med skivbromsar. Det verkar ologiskt.
Triathleterna brukar säga sig vara nydanande men de kör inte med skivbromsar. Det verkar ologiskt.
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 14:57Hahaha...Det har du faktiskt jefvligt rätt i David!
Vikten som avskräcker kanske?
Hahaha...Det har du faktiskt jefvligt rätt i David!
Vikten som avskräcker kanske?