Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 17:47Vill gärna se bilderna på Crosscheck ... ha det kul ut i garaget!
Vill gärna se bilderna på Crosscheck ... ha det kul ut i garaget!
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:09Här har du en hög bilder från byggstarten...
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=6809878
Här har du en hög bilder från byggstarten...
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=6809878
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:09Är du inte färdig?
Är du inte färdig?
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:17Varför inte cantilever Daniel?
Varför inte cantilever Daniel?
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:31Manne: varför använda cantileverbromsar om det kan undvikas? Dom bromsar halvdåligt, är svåra att ställa in och låter notoriskt illa...
Jag tänkte i första hand använda dubbelpivot bromsarna på en av bilderna, de har funkat superbra på en gammal stålrace
Manne: varför använda cantileverbromsar om det kan undvikas? Dom bromsar halvdåligt, är svåra att ställa in och låter notoriskt illa...
Jag tänkte i första hand använda dubbelpivot bromsarna på en av bilderna, de har funkat superbra på en gammal stålrace
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:34Ja det valet har jag väl iofs inget att säga om utan tyckte väl mest att jag vart orolig att du inte skulle få in andra bredare däck, ex dubb?
Vad slutade bygget/kalaset på?
Ja det valet har jag väl iofs inget att säga om utan tyckte väl mest att jag vart orolig att du inte skulle få in andra bredare däck, ex dubb?
Vad slutade bygget/kalaset på?
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:39Vilken dimension på däck har du i bilderna? Jag är lite "bränd" på alltför långa "reach". Det ser ut som man skulle kunna sticka benet mellan på framhjulet 🙂
Denna är en mindre storlek, va? 50cm, 52cm?
Jag frågar därför att jag har räknat ut att jag s
Vilken dimension på däck har du i bilderna? Jag är lite "bränd" på alltför långa "reach". Det ser ut som man skulle kunna sticka benet mellan på framhjulet 🙂
Denna är en mindre storlek, va? 50cm, 52cm?
Jag frågar därför att jag har räknat ut att jag s
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 23:00Storleken är surlys 52, det jag prioriterade var överrörets mått som är "effektivt" 55 cm, vilket passar mig. Surlys storlekar anses som stora, det föreslås att man går ner en storlek mot en "normal" ram.
Däcket som syns på gaffeln är 622-28
Edit: Manne
Storleken är surlys 52, det jag prioriterade var överrörets mått som är "effektivt" 55 cm, vilket passar mig. Surlys storlekar anses som stora, det föreslås att man går ner en storlek mot en "normal" ram.
Däcket som syns på gaffeln är 622-28
Edit: Manne
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 12:01Daniel, kan du göra mig en tjänst? Kan du mäta från mitten av bulten (som man fäster broms vid) ned till mitten av bromsklossen när den sitter som det ska i förhållande till fälgen?
Det jag är ut efter är "reach", behöver man "long reach" broms? Jag har
Daniel, kan du göra mig en tjänst? Kan du mäta från mitten av bulten (som man fäster broms vid) ned till mitten av bromsklossen när den sitter som det ska i förhållande till fälgen?
Det jag är ut efter är "reach", behöver man "long reach" broms? Jag har
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 13:18Ska kolla upp detta under eftermiddagen, ska ta bilder också.
Ska kolla upp detta under eftermiddagen, ska ta bilder också.