Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSurly Cross Check
You need to log in to create posts and topics.

Ja, växelreglage på bromshandtag lär vara bra. Ser bra ut. Jag har aldrig använt dem.

Men en Crosscheck kommer inte med sådana. Den här reglaget i slutet av styret. "bar end levers".

Med det som ett alternativ, föredrar jag också att ha reglaget på rame

I och med att jag utgår ifrån en ram behöver jag ju inte använda surlys kompletta cyklars komponentspec. Jag är inte heller riktigt förtjust i de styrändsreglage surly använder och hur de är placerade, med en nåt skum vajerdragning som en följd av detta.

Mitt Nitto-randonneurstyre passerade postens sortering i Göteborg kl. 4.26 idag. 🙂 Får det på eftermiddagen (tillsammans med dubbdäck ... jag har gett mig ... de behövs).

Så här på vintern uppskattar jag verkligen ett dynamonav. Det är första året jag

Nice! Nittostyret ser jättefränt ut på randonnécyklar och ger bra handpositioner, sen är frågan hur det fungerar med de sti-handtag jag tänkt använda, då bockarna är nåt utsvängda?

Nu vill jag snart se lite bilder 🙂

Jag har inte sti-handtag, men jag har undrat samma sak vad gäller bromshandtag. Jag har ett gammal Cinellistyre på det nu, och det har aldrig varit bekvämt. Nittostyret är inte lika djupt och, som du skriver, breddare. Jag köpte det som är 45cm brett. Jag

Cinelli modell 65 Criterium är mycket bekväma. Synd att de inte fungerar med Erepower.

Problemet med Cinelli, i mitt fall, har mindre att göra med styret (och styrstammet ... de hade "egna" mått) än det har att göra med en ram som är en aning för stor. Det känns obekvämt att sträcka ut sig så långt. Jag kan skaffa korta styrstammar, men de

Varför har du en ram som är en aning för lång?

Det var en tid ... i början av 80-talet, när man inte kunde få tag i "touring" ramar i Sverige. Jag ville ha kvalitetsram, men jag vill inte ha tävlingscykel. Så jag beställde en Holdsworth Mistral ram (Reynolds double-butted 531) med "avspänd" geometri,