Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSusanna kallur på cykelvelodromen …
You need to log in to create posts and topics.

"Jag tror inte att många kvinnor i Sverige är kapabla att leverera samma effekt över 13 sekunder som Kallur. Det är väldigt kul för cyklister i Sverige att hon hittat bancykling som rehabträning och gör sådana supertider!"

Är det kul för oss cyklister ?

Hon verkar vara ganska färdig efter det där varvet. Enligt uppgift så tar det tio minuter för henne att bli hjälpligt återhämtad.
Frågan är då om hur färdig hon är efter tre matcher om tre varv inom en kort tidsrymd.
Uthållighet verkar vara helt åsidosatt

Kolla http://balanserabloggen.blogspot.com/2011/12/kallur-velodromen-och-sok.html

klippt: "Vad som blir tydligt när detta sker som Sanna gjort, är ju att svensk cykling än så länge inte hunnit få upp tillräckligt urval och nivå inom dessa discipliner" ...
och kommer nog att fortsätta att vara så, så länge det Svenska Cykel Förbjudet so

Vem har du fått dina rosa glasögon av?

Nu ska du inte vara negativ. Det finns med på rosa sidorna.

200m velodrom är nog en ganska snäv nisch, cykelsportens frammarsch till trots...

Jag slängde mina vid dörren på vägen ut från Svenska Cykel Förbjudet.
Så mycket mycket ljusare här ute 😀
Kanske lyckas de bryta genom 2,000 licenserade cyklister lagom till OS 2012 och höjer avgiften till en rund tusenlapp!

Du har dom på bilden.

"I damklassen tog Sanna Kallur tillbaks rekordet från Linn Tyllman, det nya rekordet lyder 12,59 sek"