Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSusanna kallur på cykelvelodromen …
You need to log in to create posts and topics.

Borde bli?
Hon är väl redan det, eller?
För annars så vet jag inte hur hon fixade detta;)

Vänligen

P.

Hehe, undra vad hon skulle få för tid om hon sprang runt? 😀
Fast spikskor är nog inte så populärt på träbanan...

Hon é fast i cykelträsket!

Klart intressant resultat.

Även om tiden <15s garanterat gynnar sprinterträning/anlag
(muskelstyrka/explosivitet) i avsevärt större utsträckning än en landsvägscyklist (uthållighet/syreupptagning) så krävs ju en hel del
cykelteknik för att leverera ett s

Lite tider att slå innan man går i närkamp i sprint. Det brukar kosta några kvadratdecimeter skrubbsår.
http://www.tissottiming.com/sports/cycling/track/classics2010_melbourne/Womens%20Sprint_Qualifying_Results.pdf

Det gäller att ha vinnarskalle!! Sen spelar nog inte sporten lika stor roll. Fast dessa tjejer har uthållighet som gren eller vad det nu kallas... De trampar, springer eller stakar... Inte jättestor skillnad eller?? Rätta mig om jag har fel David.

/Nic

Jag tror inte någon som tävlingsidrottar efter puberteten har brist på mentalitet.
Fast även sprintcyklister kör sina dagliga tre-fem timmarspass ute.

Fp. David ¤®: ” Har någon av Emma eller Emilia egentligen satsat när de har kört på banan eller har det varit rehab/återhämtning?
Det är trots allt tider som ligger i paritet med att inte ens vara kvalificerade för en start i internationella mästerskap.”

Jag tror att de har varit där under något läger i Falun och testat några varv.

Jag känner några som har kört betydligt fortare men de har inte svenskt rekord.
Sedan så är det många på olika forum som tror att hon skulle vara väldigt lämpad för sprint. J

Ta kontakt med henne David och bjuder på din extensiv kompetens. (Ej ironisk)