Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelsvåra cykel val!
You need to log in to create posts and topics.

Jag kollade mycket på Scott CR1 och tycker att det verkar vara en himla bra hojj för pengarna men jag passade tyvärr inte ihop med Scott´s geometri så testa innan du slår till, känns det bra så får du en riktigt bra hojj tror jag

litet tips är väl oxo att kolla på fjolårs modeller i dessa tider.. d kan finnas guldkorn för bra pris..

Även vilket komponentsmärke och modell inom d märket är ju en del att bekanta sig i..

själv så tycker jag inte om Shimanos växel/broms lösning alls

Roligt att läsa om alla åsikter om växlar (Shimano, Campa, SRAM) som ideligen återkommer i cykelforumet!

Jag är ju novis på området, men hela förra året trampade jag omkring på en Nishiki Arrow Speed med stålram från slutet av 80-talet (?), Suntour bakvä

Jag behöver en ny tempohoj!

Benen för klena för den gamla?

Den börjar bli till åren(PBklassare) och sedan finns SRM o annat skoj som behöver utvärderas

Ingen kritik för den ena eller andra tillverkaren.. d är tycke och smak... jag cyklar hellre på en där jag känner händerna passar till och det man känner sig mer nöjd med..

Det är dumt att inte vara medveten om skillnaden.. även som novis.. sen spelar de

Det beror väldigt mycket på styrets utfomning och var händerna normalt sett är, längst ned vid handleden.
Därför är valet enkelt med liten klassisk criteriumböj och Campagnolo.

Lars Klippmark: Du har en sund inställning.

+1 till Lars K.