Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ett grymt jobbigt problem efter att jag kört långa träningspass. Jag får nämligen skitsvårt att sova. Flera gånger vaknar jag som om jag har feberfrossa och måste gå upp och röra mig för att inte få panik.

Detta endast efter att vi tränat mer än

Vet att Zlatan och Henrik Larsson har samma problem, efter deras matcher, om det är till någon tröst:-)

Hur länge är det emellan träningen och när du ska sova?

Slägga!

Börja med att öppna din träning.

Samma visa, ställer träningsrelaterade frågor utan att visa sin träning. Hur tänker man där?

Prova att äta nåt lätt sen lägga dig upp till en timme 30 - 60 min direkt efter passet (vila inte nödvändigtvis sova).

Sen går du upp och gör nåt annat, då kan de bli lättare att slappna av när man ska sova sen.

Jag skrev ju att det är efter distansträning jag har problem att sova.

Det spelar ju ingen roll vilken dag det är, och jag skriver inte i min träningskalender vilka dagar jag har svårt att sova heller så det spelar inte så stor roll. Frågan är ju inte t

Du kan ju testa ett tunnare täcke, alternativt svalare sovrum. Har vaknat själv ibland pga att det blivit för varmt.

Jag känner igen problemet. Jag har svårt att sova tillräckligt länge och tillräckligt effektivt efter jag har tränat hårt eller länge. Helt hopplöst, man sitter och gäspar hela dagen på jobbet dagen efter. Jag har alltså inte hittat någon lösning på probl

Lider också av sömnproblem efter långpass, kroppen känns liksom "stressad" och trots att man är trött så går det inte att slappna av. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet.