Quote from Funbeat user on 30 May 2009, 15:19att du känner dig varm beror på att kroppen försöker återhämta sig och håller på att mobilisera krafter inför morgondagen ...-helt normalt.
Det kan hjälpa med att ta en kopp stark kaffe precis innan du lägger dig. Det kanske verkar konstig men det hjälpe
att du känner dig varm beror på att kroppen försöker återhämta sig och håller på att mobilisera krafter inför morgondagen ...-helt normalt.
Det kan hjälpa med att ta en kopp stark kaffe precis innan du lägger dig. Det kanske verkar konstig men det hjälpe
Quote from Mattias Johansson on 1 June 2009, 15:05Samma om jag har kört ut kroppen mer än vad den tål. Är ganska vanligt för mig i början av säsongen. Kroppen upplevs som orolig och jag har svårt att få djup sömn.
Längre in på säsongen så sover jag som en stock...
Samma om jag har kört ut kroppen mer än vad den tål. Är ganska vanligt för mig i början av säsongen. Kroppen upplevs som orolig och jag har svårt att få djup sömn.
Längre in på säsongen så sover jag som en stock...
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 15:57...svårt att hålla mig vaken efter långtur snarare!
...svårt att hålla mig vaken efter långtur snarare!
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 18:14Jag känner igen problemet! För mig är det främst att benen blir så himla varma så att det är omöjligt att somna.
Igår när jag tävlade för första gången t ex. Körde runt de fem milen i ett för mig rekordsnabbt tempo, ca 36kmh. Detta plus att det var väldi
Jag känner igen problemet! För mig är det främst att benen blir så himla varma så att det är omöjligt att somna.
Igår när jag tävlade för första gången t ex. Körde runt de fem milen i ett för mig rekordsnabbt tempo, ca 36kmh. Detta plus att det var väldi
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 18:39Är det inte ett motionslopp som du har kört?
Är det inte ett motionslopp som du har kört?
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 19:28HAHA, jo visst var det så, men det var en djäkla fart ändå 🙂
HAHA, jo visst var det så, men det var en djäkla fart ändå 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:00... jag har problem att hålla mig vaken under loppen.
... jag har problem att hålla mig vaken under loppen.
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:03Nu har jag inte cyklat längre än 7,5mil i år, men vid längre turer (vilket för mig som är glad amatör 10-11mil) så blir jag kanontrött. Händer att jag somnar efter turen och har inga problem att sova även på natten senare 🙂
Nu har jag inte cyklat längre än 7,5mil i år, men vid längre turer (vilket för mig som är glad amatör 10-11mil) så blir jag kanontrött. Händer att jag somnar efter turen och har inga problem att sova även på natten senare 🙂
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 00:49ett flertal gånger har jag också haft problem med frossa och trott att jag varit på väg att bli sjuk dock inte när jag somnat utan innan... typ ett par timmar efter en långkörning.... Har fått ligga under en massa filtar + flera lager kläder på.
sista k
ett flertal gånger har jag också haft problem med frossa och trott att jag varit på väg att bli sjuk dock inte när jag somnat utan innan... typ ett par timmar efter en långkörning.... Har fått ligga under en massa filtar + flera lager kläder på.
sista k
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 08:38Jag är absolut ingen expert på detta, men jag har själv upplevt - och upplever - det. Det jag har läst mig till är att det kan bero på s.k. "Hyperemi".
Efter träning är aktiviteten i kroppens vävnader vilket resulterar i en hög ämnesomsättning. Detta ök
Jag är absolut ingen expert på detta, men jag har själv upplevt - och upplever - det. Det jag har läst mig till är att det kan bero på s.k. "Hyperemi".
Efter träning är aktiviteten i kroppens vävnader vilket resulterar i en hög ämnesomsättning. Detta ök