Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSvårt att sova
You need to log in to create posts and topics.

Hej
Jag är nybörjare på racer och körde min första runda den 3 maj. Ska köra VR efter ett vad. Saken är att jag älskar verkligen att cykla och har ökat min form vad jag tycker jättebra. Har kört 41 mil nu och ska köra 85 till innnan VR. Jag har dock probl

De flesta upplever att de sover bättre när de motionerar. Men det kan väl vara så enkelt att din kropp är ovan. Eller att du är så uppe i varv efteråt. Kan ta en stund för kroppen att komma till ro.

Du har rätt min kropp är ovan...
Har du några tips på att komma ner i varv, tyvärr har mina rundor blivit sena, va inne haromdagen vid 22 efter 3,15 h på cyklen..
Ska men undvika någon kost sådags eller meditation har jag hört ska funka?

Det blir motsägelsefullt att träna så sent. Många rekommenderar att inte äta efter 18, men det är viktigt att du får i dig mat och vätska efter träningen.

Jag kom hem först vid 21.30 igår efter 10 mil, och hade inte ätit och varvat ned förrän framåt midn

Hmm ... jag sover oftast gott efter kvällsträning, sover sämre om jag inte får röra på mig. Några mackor o tvår glas mjölk, en dusch o sen nirvana inom en timme efter avslutad träning. Kanske skulle du sova bättre om du tog en Ipren/Voltaren/Naproxen elle

Jag har också haft sömn problem efter hårda pass på kvällen, huvudsakligen för att benen rycker mycket mer än de brukar göra precis vid insomnandet. Misstänker att det beror på någon rubbning i saltbalansen, tycker det har hjälpt avsevärt när jag började

Inte träna så sent tror jag också på.
Meditation/Yoga/Mindfulness är också bra avslappning/nedvarvning.
Men det är inget man bara sätter sig ner och gör, utan kräver träning även det 🙂
Skulle isåfall rekommendera att du tar ett kort pass med tex mindful

Tack alla för svaren. Är oehört ödmjuk inför stundande VR, och lyssnar med de största öronen på mer erfarna än mig, som typ alla är..
Har ovanstående typ "de fem bästa tipsen inför vättern" till en riktig rookie?
Behöver inte skiva en hel uppsats men ett

Är det nyttigt att dricka ren elektrolyt?

Mil i benen
Prova energidryck + gel osv flera ggr innan för att säkertställa att din mage inte kollapsar
Ska du cykla "själv", utnyttja andra!
Ha kul! 🙂