Quote from Rasmus Olsson on 23 May 2012, 13:35Ät och drick ordentligt dagarna innan och under själva loppet. Ändra inget två veckor innan, som skor, kläder, sadel osv.
Ät och drick ordentligt dagarna innan och under själva loppet. Ändra inget två veckor innan, som skor, kläder, sadel osv.
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 13:46Precis som vad gäller kramp tror jag ryckningar väldigt sällan handlar om mineral/salt/osv. Det är nog snarare en trött muskel som får bli kort utan motstånd eller återkommande utsträckning. Det blir lite obalans i nervsignaleringen - har skrivits en del
Precis som vad gäller kramp tror jag ryckningar väldigt sällan handlar om mineral/salt/osv. Det är nog snarare en trött muskel som får bli kort utan motstånd eller återkommande utsträckning. Det blir lite obalans i nervsignaleringen - har skrivits en del
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 14:09Lite mer kan man läsa här: http://cns.sahlgrenska.gu.se/goude/nsd/structure_861
Lite mer kan man läsa här: http://cns.sahlgrenska.gu.se/goude/nsd/structure_861
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 14:59Det där med att det finns muskeltrådar var väl ingen nyhet? Fel länk?
Vätskebrist och saltobalans kan vara förklaringen om ansträngningsnivån varit hög. Prova att dricka större mängder vatten (gärna mineraliserat) efteråt. Det kan också vara att du övers
Det där med att det finns muskeltrådar var väl ingen nyhet? Fel länk?
Vätskebrist och saltobalans kan vara förklaringen om ansträngningsnivån varit hög. Prova att dricka större mängder vatten (gärna mineraliserat) efteråt. Det kan också vara att du övers
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 16:30Det var lite mer läsning om hur kroppen/muskeln jobbar med anspänning/avslappning.
Det krävs ganska stora obalanser i salter/vätskebrist för att orsaka kramper o rörelserubbningar, och då är hela kroppen ganska kass. Mycket större än vad man normalt får
Det var lite mer läsning om hur kroppen/muskeln jobbar med anspänning/avslappning.
Det krävs ganska stora obalanser i salter/vätskebrist för att orsaka kramper o rörelserubbningar, och då är hela kroppen ganska kass. Mycket större än vad man normalt får
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 16:37Om man har måååånga små o otränade muskler så blir det ett allmänt kramptillstånd vid låååång träning.
Om man har måååånga små o otränade muskler så blir det ett allmänt kramptillstånd vid låååång träning.
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 17:30Förvisso. Oavsett salt o vätska.
Förvisso. Oavsett salt o vätska.
Quote from Funbeat user on 23 May 2012, 21:28De flesta av oss dricker svaga elektrolyter i mängd utan att ta skada. Vatten, vatten, bara vanligt vatten är ett exempel. Det finns elektrolyter som en helst inte skall dricka, som sumpvatten. Om det med ‘rena elektrolyter’ avses koksaltlösningar (vatten
De flesta av oss dricker svaga elektrolyter i mängd utan att ta skada. Vatten, vatten, bara vanligt vatten är ett exempel. Det finns elektrolyter som en helst inte skall dricka, som sumpvatten. Om det med ‘rena elektrolyter’ avses koksaltlösningar (vatten
Quote from Funbeat user on 24 May 2012, 16:37Det är nog stora individuella variationer på när man får kramp. De gånger benen har börjat spritta på mig har varit efter intensiva långpass och hände mest under första året jag cyklade på allvar.
Kan kanske vara muskelanpassning, men inte helt övertygad
Det är nog stora individuella variationer på när man får kramp. De gånger benen har börjat spritta på mig har varit efter intensiva långpass och hände mest under första året jag cyklade på allvar.
Kan kanske vara muskelanpassning, men inte helt övertygad
Quote from Funbeat user on 25 May 2012, 19:35Ta en liten rackare.
Eller Oxycontin.
Fritt val.
Ta en liten rackare.
Eller Oxycontin.
Fritt val.