Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 08:59Det är klart att det tar tid att varva ner efter sen träning. Så det får man räkna med. Även att sömnbehovet totalt minskar efterhand som man blir mer tränad, och detta kan tolkas som sömnproblem. Själv är jag nervös om jag skall upp och cykla ett lopp oc
Det är klart att det tar tid att varva ner efter sen träning. Så det får man räkna med. Även att sömnbehovet totalt minskar efterhand som man blir mer tränad, och detta kan tolkas som sömnproblem. Själv är jag nervös om jag skall upp och cykla ett lopp oc
Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 11:55Varför är du nervös innan loppet? Det är bättre att vara på bettet under loppet.
Varför är du nervös innan loppet? Det är bättre att vara på bettet under loppet.
Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 14:07Svårt att förklara. Egentligen är jag väl inte nervös för själva loppen, utan mer för att inte kunna sova tillräckligt med timmar och därför vara trött. Ond cirkel alltså som bara sitter i huvudet. Men märkligt nog så löser det sig alltid även om jag sove
Svårt att förklara. Egentligen är jag väl inte nervös för själva loppen, utan mer för att inte kunna sova tillräckligt med timmar och därför vara trött. Ond cirkel alltså som bara sitter i huvudet. Men märkligt nog så löser det sig alltid även om jag sove
Quote from Funbeat user on 31 May 2012, 21:38Ttröttheten brukar vara mer påtaglig dagen efter dålig sömn ( för mej iaf) då kan du slappna av och tänka att det inte påverkar nämnvärt.
Ttröttheten brukar vara mer påtaglig dagen efter dålig sömn ( för mej iaf) då kan du slappna av och tänka att det inte påverkar nämnvärt.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 18:07Efter pass som kroppen uppfattar som jobbiga får du ökat påslag av vissa hormoner som gör dig pigg. Mitt tips är att inte träna så sent. Eller träna kort och lugnt om du tränar sent på kvällen.
Efter pass som kroppen uppfattar som jobbiga får du ökat påslag av vissa hormoner som gör dig pigg. Mitt tips är att inte träna så sent. Eller träna kort och lugnt om du tränar sent på kvällen.