Quote from Guest on 10 November 2012, 06:08Har svårt att dricka vätska när jag springer. anser mig inte behöva det på mina 13km men när jag börjar med långpass inför gbg varvet och när det är lite varmare ute skulle det kanske behövas.....eller?
Har testat dricka extra innan jag springer vilket i
Har svårt att dricka vätska när jag springer. anser mig inte behöva det på mina 13km men när jag börjar med långpass inför gbg varvet och när det är lite varmare ute skulle det kanske behövas.....eller?
Har testat dricka extra innan jag springer vilket i
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 06:18Klä dig så svalt som möjligt och håll dig i skuggan där det går - men är du ute tillräckligt länge eller om det är tillräckligt varmt kommer du förr eller senare att behöva dricka - och väntar du för länge innan du dricker kommer du att känna av negativa
Klä dig så svalt som möjligt och håll dig i skuggan där det går - men är du ute tillräckligt länge eller om det är tillräckligt varmt kommer du förr eller senare att behöva dricka - och väntar du för länge innan du dricker kommer du att känna av negativa
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 07:14Hur myclket dricker du och vad blir effekten? Du kanske ska pröva att ta en klunk om vänja kroppen vid det.
Hur myclket dricker du och vad blir effekten? Du kanske ska pröva att ta en klunk om vänja kroppen vid det.
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 07:33jag springa 2mil utan vätska utan problem, men jag brukar tappa upp mot 2kg.
jag springa 2mil utan vätska utan problem, men jag brukar tappa upp mot 2kg.
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 08:57För 13 km behöver du inte dricka. Själv kör jag pass upp till 30 km utan dricka.
Att du har svårt att få i dig vätskan kan ju faktiskt också vara kroppens sätt att tala om för din att du inte behöver dricka för den längd på pass du har.
För 13 km räkn
För 13 km behöver du inte dricka. Själv kör jag pass upp till 30 km utan dricka.
Att du har svårt att få i dig vätskan kan ju faktiskt också vara kroppens sätt att tala om för din att du inte behöver dricka för den längd på pass du har.
För 13 km räkn
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 09:17Bara att hålla med Jan S här ovan 🙂
Men funderar du på att försöka dig på ännu längre lopp så måste du någon gång börja träna även på att dricka.
Det ingår såattsäga i träningen det också, precis som att träna på att äta under ytterligare längre lopp.
Bara att hålla med Jan S här ovan 🙂
Men funderar du på att försöka dig på ännu längre lopp så måste du någon gång börja träna även på att dricka.
Det ingår såattsäga i träningen det också, precis som att träna på att äta under ytterligare längre lopp.
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 09:54Håller med Jan Söderkvist. Föredrar dock att uttrycka mig i tid: börjar man vara ute längre än ~3 till ~4 timmar måste man ha med sig något att dricka, oavsett om löpningen går lika fort som ett myrtåg. Detta av beprövad erfarenhet - en gång när jag jogga
Håller med Jan Söderkvist. Föredrar dock att uttrycka mig i tid: börjar man vara ute längre än ~3 till ~4 timmar måste man ha med sig något att dricka, oavsett om löpningen går lika fort som ett myrtåg. Detta av beprövad erfarenhet - en gång när jag jogga
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 10:00Håller med om att det hänger mycket på tiden. Efter 3-4 timmar blir jag törstig, oavsett vad jag pysslar med. Vid rundor upp till två mil/runt ett par timmar behöver jag inget vatten. Drar ofta med mig ett par flaskor i perfectabälte men det är alltsom of
Håller med om att det hänger mycket på tiden. Efter 3-4 timmar blir jag törstig, oavsett vad jag pysslar med. Vid rundor upp till två mil/runt ett par timmar behöver jag inget vatten. Drar ofta med mig ett par flaskor i perfectabälte men det är alltsom of
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 10:17Tom Noakes, den välkände närings- och träningsprofessorn från SA, har nyligen skrivit Waterlogged som vänder upp och ner på många av myterna vad gäller vätskeintag under träning.
http://www.smh.com.au/executive-style/fitness/deadlier-than-dehydration-2012
Tom Noakes, den välkände närings- och träningsprofessorn från SA, har nyligen skrivit Waterlogged som vänder upp och ner på många av myterna vad gäller vätskeintag under träning.
http://www.smh.com.au/executive-style/fitness/deadlier-than-dehydration-2012
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 11:26Nu är vi iofs några som var med och räddade Tim Noakes från dehydration redan efter 90 minuters löpning.
Nu är vi iofs några som var med och räddade Tim Noakes från dehydration redan efter 90 minuters löpning.