Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvart eller vit keps?
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad bör man satsa på för färg på löparkepsen? Spelar det någon roll? Blir den svarta varmare?

Vit elr röd keps skulle jag rekommendera, den svarta blir definitivt varmare 😉

Jag tror på Alex, men risken finns att den vita bländar lite i starkt solljus. Jag har en beige/grå, fortfarande ljus men matt i färgen, som jag tycker funkar bra 🙂

Edit: Många kepsar är ljusa men har mörkare färg på insidan av skärmen, vilket avhjälpe

Just för kepsen blir sannolikt den svartare varmare, dock lär en större del bestå av nät och ventilationen lär vara god.

För löst sittande kläder gäller dock inte alltid svart=varmare. Tänk beduin - de löst sittande kläderna är ofta svarta och i och med

Kör på en ljus, de mörka får så snygga saltavlagringar 🙂

Jag säger ljus, men viktigare kan vara att titta på vilket tyg kepsen har. Finns kepsar i coolmax och med mycket luftgenomsläpp via mesh (bra i värme), men också de med tjockare tätare bommullsliknande tyg (mindre bra i värme).

Och så finns det ökenkeps

Du spinger fortare med en röd keps(#)

Vilken tur. Den keps jag har som har svalast tyg är röd 🙂

Hade en motsvarande gul som var min favorit, men den skänkte jag bort till två småkillar (max 11 år gamla) som hände på mig nästan halva Kilimanjaro Marathon, den ena barfota och den ena med str

Jag har en sådan där skärm med band runt huvudet. Bandet fångar upp svetten (jag svettas kopiöst om huvudet och skärmen bländar av solljuset. Funkar bra för mig.

Tack så mycket för hjälpen!

Jag lämnade tillbaka den svarta och har istället beställt en vit, Nike Daybreak. Köpte den för säkerhets skull inför Stockholm Ultra, med tanke på hur vädret var förra året loppet gick...

Men nästa inköp får bli en röd keps

12