Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvart eller vit keps?
You need to log in to create posts and topics.

12

Min vita keps retar upp fiskmåsarna. Det blir lite Hitchcockkänsla ibland. Men å andra sidan ökar inslagen av fartökning då. Så i fiskmåsnära områden är en vit snabbast!

En skillnad till är att svart tyg skyddar bättre mot UV-strålning, alltså har högre solskyddsfaktor.

Kristina, vilket märke är det på din skärm? Jag letar, men hittar inga i sportaffärer så jag måste skicka efter. Vill gärna ha med svettband.

Matte: Casall, köpt på Löplabbet.

Glöm inte prova kepsen på träning först så du vet att du inte reagerar konstigt på olika färg eller tyg. Jag skulle inte dra på mig en otestad keps inför ett maraton eller liknande:-)

Svart på träning.

Vit på lopp.

Alltid. Räcker att sätta på den vita så kommer man i race mode direkt! (H:)

Jag sprang med kepsen idag, i strålande solsken, och det gick jättebra! Brukar annars ha lätt att få ont i huvudet när jag springer i värme, men nu gick det kanon!

Har två kepsar. Båda svarta, vet inte varför. Bara blivit så, varit panikköp inför lopp och så.

Hursomhelst så är de bara svarta i början. När jag är klar är de om inte vita så iaf grå av all salt i svettet.

Fräscht.

Jag har en vit keps. Den börjar snabbt bli gul från svett, trots att jag tvättar den.

12