Quote from Guest on 21 April 2011, 19:19Som cyklist så vurmar jag i mina cykelkollegor där ute, så min fundering är varför ni kör med svarta eller väldigt mörka kläder? Ni syns inte där ute!
Själv brukar jag köra med orange, gul eller limegrön tröja/jacka för att känna mig synlig mot bilistern
Som cyklist så vurmar jag i mina cykelkollegor där ute, så min fundering är varför ni kör med svarta eller väldigt mörka kläder? Ni syns inte där ute!
Själv brukar jag köra med orange, gul eller limegrön tröja/jacka för att känna mig synlig mot bilistern
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:29De är ljusskygga och mörkermän.
De är ljusskygga och mörkermän.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:30Jag kör med svart för att det var billigast när jag köpte mina.
Reflexer på hjälmen, limmade på cykel, skor och neongula handskar väger förhoppningsvis upp om det syns dåligt.
Jag kör med svart för att det var billigast när jag köpte mina.
Reflexer på hjälmen, limmade på cykel, skor och neongula handskar väger förhoppningsvis upp om det syns dåligt.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:30Tänker o tänker... man tager vad man haver. 🙂
Tänker o tänker... man tager vad man haver. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:33Cykelbyxor är svårt att få tag i i andra färger än svart, men kläderna på överkroppen håller jag inte med om att de skulle vara mörka.
Såg förresten en bild i en annan tråd här på funbeat som visade fördelen med svarta brallor, eller snarare, nackdelen m
Cykelbyxor är svårt att få tag i i andra färger än svart, men kläderna på överkroppen håller jag inte med om att de skulle vara mörka.
Såg förresten en bild i en annan tråd här på funbeat som visade fördelen med svarta brallor, eller snarare, nackdelen m
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:36Därför kör jag med svarta cykelbyxor och inte röda;)
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=6430&BlogItem=14540
Vänligen
P.
Därför kör jag med svarta cykelbyxor och inte röda;)
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=6430&BlogItem=14540
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 20:30Det enda riktiga cykelplaggen jag har är svart och vita bib-shorts och en knallgul regnjacka. Resten av kläderna har jag tagit ur garderoben och de råkar vara mörka. Har dock nyligen insett att jag blivit biten av cykling så garderoben kommer att fyllas p
Det enda riktiga cykelplaggen jag har är svart och vita bib-shorts och en knallgul regnjacka. Resten av kläderna har jag tagit ur garderoben och de råkar vara mörka. Har dock nyligen insett att jag blivit biten av cykling så garderoben kommer att fyllas p
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 21:40I dagsljus är man väl inte direkt osynlig även om man har svarta kläder på sig.
I dagsljus är man väl inte direkt osynlig även om man har svarta kläder på sig.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 21:44Cyklar jag till och från jobbet (ganska kraftig trafik och blandat 50-90 km/h som hastighetsbegränsning) drar jag alltid på en reflexväst (neongul) över.
Om jag cyklar i helsvart så är det när det är dagsljus och med bara kort byxa och kort ärm så då lys
Cyklar jag till och från jobbet (ganska kraftig trafik och blandat 50-90 km/h som hastighetsbegränsning) drar jag alltid på en reflexväst (neongul) över.
Om jag cyklar i helsvart så är det när det är dagsljus och med bara kort byxa och kort ärm så då lys
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 21:57Pröva lite regndis i dagsljus.
Pröva lite regndis i dagsljus.