Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 07:49Jag ser samma sak med löpare, mörka dova färger ...
Reflexer blir ofta urtvättade efter ett tag, och slitna, så förlitar man sig på dem i mörker, kolla hur bra de egentligen syns då och då, på det hela rekommenderar jag reflexväst. Men de flesta cyklar i
Jag ser samma sak med löpare, mörka dova färger ...
Reflexer blir ofta urtvättade efter ett tag, och slitna, så förlitar man sig på dem i mörker, kolla hur bra de egentligen syns då och då, på det hela rekommenderar jag reflexväst. Men de flesta cyklar i
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 10:44"Och reflexer hjälper inte då." Nja på den tycker jag nog. Jag har röda jackor både när jag springer och cyklar. Det var i princip den enda icke-svarta färg som gick enkelt att få tag på som man. Klädindustrin är minst sagt konservativ.
"Och reflexer hjälper inte då." Nja på den tycker jag nog. Jag har röda jackor både när jag springer och cyklar. Det var i princip den enda icke-svarta färg som gick enkelt att få tag på som man. Klädindustrin är minst sagt konservativ.
Quote from Jonas Täng on 22 April 2011, 18:00Tja, jag blev ju påkörd trots reflexförsedd neongul jacka. I fullt dagsljus dessutom. Jodå bilisten såg mig men han trodde inte jag cyklade så fort.
Man syns väldigt dåligt i mörka kläder, jag undviker det när jag cyklar. För annars har jag ju inte manda
Tja, jag blev ju påkörd trots reflexförsedd neongul jacka. I fullt dagsljus dessutom. Jodå bilisten såg mig men han trodde inte jag cyklade så fort.
Man syns väldigt dåligt i mörka kläder, jag undviker det när jag cyklar. För annars har jag ju inte manda
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 09:49Jag slutade köra bil i stället 😉
Jag slutade köra bil i stället 😉
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 22:24jaja, uppenbarligen är era liv inte mer värt än den billigaste tröjan ni kunde finna eller vad som fanns i garderoben och det råkade vara svart...
Sorry for asking, jag borde ha anat att det var så självklart...
/R
jaja, uppenbarligen är era liv inte mer värt än den billigaste tröjan ni kunde finna eller vad som fanns i garderoben och det råkade vara svart...
Sorry for asking, jag borde ha anat att det var så självklart...
/R
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 22:45Jeg har aldrig hatt en sort/svart sykkeltrøye, Og kommer heller aldrig til å få det.
Her er det blå/gul/røde.
Man er jo ikke helt idiot heller, selv om en del av min omgangskrets mener det når de hører at jeg sykler 7-9000 km i året.
Sikkerhet er alfa
Jeg har aldrig hatt en sort/svart sykkeltrøye, Og kommer heller aldrig til å få det.
Her er det blå/gul/røde.
Man er jo ikke helt idiot heller, selv om en del av min omgangskrets mener det når de hører at jeg sykler 7-9000 km i året.
Sikkerhet er alfa
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 23:37Själv använder jag svarta kläder,, men kommer i framtiden tillobörjamed.. gå till Biltemaavdelningen för att ändra färg.
Där finns röda cykeltröjor bla.. i olika storlekar.
Ta den som passar er.
Själv ska jag leta efter XL röd så man syns i trafiken, sen
Själv använder jag svarta kläder,, men kommer i framtiden tillobörjamed.. gå till Biltemaavdelningen för att ändra färg.
Där finns röda cykeltröjor bla.. i olika storlekar.
Ta den som passar er.
Själv ska jag leta efter XL röd så man syns i trafiken, sen
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 00:15Det finns ett fel med all reflexväst-hysteri precis som trådskaparen poängterar - man känner sig synlig. På cykelväg syns man lika illa med eller utan reflexväst, tyska import-bilar typ BMW ser inte heller reflexvästarna eftersom de glömt slå på lyset.
Det finns ett fel med all reflexväst-hysteri precis som trådskaparen poängterar - man känner sig synlig. På cykelväg syns man lika illa med eller utan reflexväst, tyska import-bilar typ BMW ser inte heller reflexvästarna eftersom de glömt slå på lyset.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 10:01Behöver man "reflexväst" är det så mörka att man bör ha lyse på cykeln. Och då syns man tackvare lyset vare sig bilisterna har sitt lyse på eller inte.
Vänligen
P.
Behöver man "reflexväst" är det så mörka att man bör ha lyse på cykeln. Och då syns man tackvare lyset vare sig bilisterna har sitt lyse på eller inte.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 10:12Mina råd om reflexer är egentligen mer för löpare. & vanliga fotgängare. Belysning på cykeln är att rekommendera i mörker. Särskilt på mörklagda cykelvägar.
Mina råd om reflexer är egentligen mer för löpare. & vanliga fotgängare. Belysning på cykeln är att rekommendera i mörker. Särskilt på mörklagda cykelvägar.