Quote from Guest on 19 March 2011, 11:24Uppblåst och svullen mage efter löpträning. Är det någon som känner igen sig??
Uppblåst och svullen mage efter löpträning. Är det någon som känner igen sig??
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 11:34Nej, men det är väl inte orimligt i och med att rörelser stimulerar matsmältningen. Gaser förflyttar sig i tarmsystemet osv.
Nej, men det är väl inte orimligt i och med att rörelser stimulerar matsmältningen. Gaser förflyttar sig i tarmsystemet osv.
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 11:38Vet inte vad det beror på i ditt fall, men en bra lindring brukar vara salt, tex. ett par glas Resorb
Vet inte vad det beror på i ditt fall, men en bra lindring brukar vara salt, tex. ett par glas Resorb
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 12:10Ja jag tror jag vet vad du menar.. Men har dock ingen bra förklaring till varför!
Ja jag tror jag vet vad du menar.. Men har dock ingen bra förklaring till varför!
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 12:19Sportdryck?
Sportdryck?
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 15:03okej, men menar du att jag ska dricka typ resorb direkt efter jag har sprungit?? Eller kan man blanda något eget?
okej, men menar du att jag ska dricka typ resorb direkt efter jag har sprungit?? Eller kan man blanda något eget?
Quote from Funbeat user on 19 March 2011, 15:31svårt att säga vad det beror på eftersom det finns många saker som kan vara orsaken.
När du säger svullen/uppblåst mage så tänker jag på gas. Det kan exempelvis orsakas av att du ätit en fibrerrik måltid sista 12 timmarna. Det kan också vara en överkäns
svårt att säga vad det beror på eftersom det finns många saker som kan vara orsaken.
När du säger svullen/uppblåst mage så tänker jag på gas. Det kan exempelvis orsakas av att du ätit en fibrerrik måltid sista 12 timmarna. Det kan också vara en överkäns
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 08:47Tack för svaren Jan! Ska nog se över vilken mat jag äter innan träning.
Kan vara brödet som du säger, bara att pröva och se! 🙂
Tack för svaren Jan! Ska nog se över vilken mat jag äter innan träning.
Kan vara brödet som du säger, bara att pröva och se! 🙂
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 13:25Har själv trubbel med magen ibland. Rekommenderar risgrynsgröt. Käka det 1,5-2 timmar innan du ska iväg och ta det lugnt med fiber (ex. müsli) och "gasbildande" (för min del ex. äpple och sallad).
Med risk för att sätta igång en livlig debatt ska jag till
Har själv trubbel med magen ibland. Rekommenderar risgrynsgröt. Käka det 1,5-2 timmar innan du ska iväg och ta det lugnt med fiber (ex. müsli) och "gasbildande" (för min del ex. äpple och sallad).
Med risk för att sätta igång en livlig debatt ska jag till
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 13:50Fredrik: Jag har samma erfarenhet att vissa sportdrycker kan ge samma problem. För mig är det främst Vitargo jag måste undvika, och ibland också Maxim Original. Det jag fått förklarat är att det maltodextrin som finns i vissa sportdrycker ibland tillerkas
Fredrik: Jag har samma erfarenhet att vissa sportdrycker kan ge samma problem. För mig är det främst Vitargo jag måste undvika, och ibland också Maxim Original. Det jag fått förklarat är att det maltodextrin som finns i vissa sportdrycker ibland tillerkas