Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvullna fingrar vid löpning
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det någon annan som får svullna fingrar när ni har varit ute och sprungit ca 1 timma? Jag får ofta det, märker även att jag får det när jag har varit på långpromenad, men då blir det bättre när jag går med stavar. Men det är ju inte så kul att springa

Var är händerna när du springer? "Längst ut på armarna" duger inte som svar utan jag tänkte vilken höjd du håller dom ungefär.

Jag får svullna fingrar vid vätskebrist, kanske kan det vara något sådant.

Håller armarna ungefär i 90 graders vinkel från kroppen när jag springer. Dricker vatten innan, har inte med mig vätska när jag far på lite "kortare" turer (under 1 tim). Kanske det är det, jag kanske måste ta med mig lite vätska iallafall? Jag ska testa

Samma visa här. Särskilt efter flera timmar träning. Kan glömma ringar.

Har också fått svullna fingrar/händer när jag har haft vätskebrist.

Jag tänkte du hade händerna högt uppdragna mot bröstet som en del har, då kan det det för dålig cirkulation i händerna. Men ca 90 grader låter bra.

Så jag tippar också på vätskebrist.

Jag får alltid svullna fingrar och kan inte använda ringarna när jag tränar. Fötterna svullnar väl också åtminstone under maror. Hur kan det bero på vätskebrist?

Jag skulle snarare tro på rubbning i vätske/saltbalansen alt ren gravitationskraft...

Jag får också svullna fingrar och ibland somnar mina fötter när jag springer. Det är jobbigt när fötterna somnar för det känns väldigt skumt att fortsätta springa då.

12