Quote from Guest on 22 May 2007, 11:15Hejsan!
Det är nu drygt tre veckor sen jag började försöka bygga upp min kondition från i princip noll.
Jag märker av stora förbättringar vilket är oerhört motiverande, MEN,
jag blir väldigt trött de kvällar i veckan när jag tränat. Även träningsfria daga
Hejsan!
Det är nu drygt tre veckor sen jag började försöka bygga upp min kondition från i princip noll.
Jag märker av stora förbättringar vilket är oerhört motiverande, MEN,
jag blir väldigt trött de kvällar i veckan när jag tränat. Även träningsfria daga
Quote from Pernilla Liljegren on 22 May 2007, 11:25Du får inte vitaminbrist av att träna några veckor.
Själv känner jag mycket tydligt att jag får ett ökat sömnbehov när jag tränar.
Du får inte vitaminbrist av att träna några veckor.
Själv känner jag mycket tydligt att jag får ett ökat sömnbehov när jag tränar.
Quote from Fredrik Närenfors on 22 May 2007, 11:35Vad innebär för dig att äta balanserat och bra?
Det är ännu viktigare nu att du äter tillräckligt med bra mat. Definitivt betydligt mer mat än innan du började träna och inget kaninfoder utan riktig mat 🙂Innan vegetarianerna hoppar på mig så definiera
Vad innebär för dig att äta balanserat och bra?
Det är ännu viktigare nu att du äter tillräckligt med bra mat. Definitivt betydligt mer mat än innan du började träna och inget kaninfoder utan riktig mat 🙂
Innan vegetarianerna hoppar på mig så definiera
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 12:02Visst måste man sova lite mer om man tränar intensivt. Själva piggheten kommer liksom mellan träningspassen och inte just efter. I alla fall verkar det så på mig.
Lever du ett stressat liv just nu? Träning är ett mycket effektivt sätt att hantera stress
Visst måste man sova lite mer om man tränar intensivt. Själva piggheten kommer liksom mellan träningspassen och inte just efter. I alla fall verkar det så på mig.
Lever du ett stressat liv just nu? Träning är ett mycket effektivt sätt att hantera stress
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 13:50Äter inte "kaninfoder". Äter frukost och två lagade mål mat om dagen med kött eller fisk. Däremellan äter jag mellanmål i form av äpple eller knäckebröd med makrill i tomatsås på. Det är väl ok?
Kanske en övergångsfas då?
Jag vet ingenting om kost och h
Äter inte "kaninfoder". Äter frukost och två lagade mål mat om dagen med kött eller fisk. Däremellan äter jag mellanmål i form av äpple eller knäckebröd med makrill i tomatsås på. Det är väl ok?
Kanske en övergångsfas då?
Jag vet ingenting om kost och h
Quote from Urban Nilsson on 22 May 2007, 14:21Här kan du testa hur mycket energi du behöver. Själv hamnade jag på runt 4000 kcal/dag. Inte riktigt vad jag får i mig 😛 Det är bara att trycka i sig.
http://www.uppladdningen.nu/
Här kan du testa hur mycket energi du behöver. Själv hamnade jag på runt 4000 kcal/dag. Inte riktigt vad jag får i mig 😛 Det är bara att trycka i sig.
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 14:22Hur mycket sover du om natten då? Jag måste sova väldigt mycket då jag tränar mycket. Kroppen behöver få återhämta sig. Jag sover ungefär 9 timmar och kanske ännu mer på helgen. Men sen om jag vilar några dagar blir jag väldigt pigg och klarar mig fint på
Hur mycket sover du om natten då? Jag måste sova väldigt mycket då jag tränar mycket. Kroppen behöver få återhämta sig. Jag sover ungefär 9 timmar och kanske ännu mer på helgen. Men sen om jag vilar några dagar blir jag väldigt pigg och klarar mig fint på
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 14:22En annan sak som jag kommer att tänke på nu är att jag ofta blir väldigt trött efter passen, speciellt efter en längre viloperiod. Men jag brukar tvinga mig att hålla mig vaken för att sova djupt på natten. En kompis till mig kallar detta för "tränings fe
En annan sak som jag kommer att tänke på nu är att jag ofta blir väldigt trött efter passen, speciellt efter en längre viloperiod. Men jag brukar tvinga mig att hålla mig vaken för att sova djupt på natten. En kompis till mig kallar detta för "tränings fe
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 14:28Testade uppladdninen och jag ska tydligen få i mig cirka 3000 kCal (stillasittande jobb) Jag har siktat på cirka 2000, kan det vara en faktor? (#)
Sover 7,5-8h per dygn.
Testade uppladdninen och jag ska tydligen få i mig cirka 3000 kCal (stillasittande jobb) Jag har siktat på cirka 2000, kan det vara en faktor? (#)
Sover 7,5-8h per dygn.
Quote from Urban Nilsson on 22 May 2007, 14:32Låter som det. Jag har också trötta perioder och kopplar ihop dem med för lågt enegriintag.
Låter som det. Jag har också trötta perioder och kopplar ihop dem med för lågt enegriintag.