Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSyrebrist?
You need to log in to create posts and topics.

12

Idag simmade jag på lunchen och några vändor var de bästa jag gjort. Jag kände mig nästan inte trött efter 50 m.

Ett par sträckor testade jag tvåtakt. Det blev betydlig mer sluggeraktigt, lite som jag tycker en del verkar simma i öppet vatten med ansikte

Börje "Du måste börja andas ut direkt efter avslutad inandning"

Måste man?

Ja, det måste man. Svea rikes lag säger så.

Kalle: det rådet (från A-K) gjorde stor skillnad för mig. Då hinner jag få ut tillräckligt med luft för att få plats med tillräckligt mycket ny luft när det är dags att andas in.

Sedan är det naturligtvis ingen som tvingar dig att andas..

@Trampvagn...

Det där dom pratar om "att det ska komma från höften"... tänk istället en spjutkastare... en spjutkastare springer med magen fram i början av sin ansats, för att sedan vrida upp så att vänster höft är något mer vriden framåt (för en högerha

Tack Johan! Jo det klippet är en favorit. Har tränat mycket (?) på flytlägen och klarar idag av att starta lodrätt och avsluta vågrätt flytande. (Helt omöjligt för några månader sedan.) Men det är när jag tränar flytläge... När sedan allt annat ska med då

Jag tycker man ska vara försiktigt att skriva vad man måste göra. Det är ju bättre att skriva, du kan testa att andas ut direkt och att det funkar för dig. Men jag tvivlar att alla andas på det sättet.

12