Quote from Guest on 10 May 2010, 17:44Fick just Szalkais nya träningsprogram för Lidingöloppet i inboxen. http://beta.marathon.se/gratisversion/351
Kastade mig över 2.15-delen och blev minst sagt undrande. I introt kan man läsa:
"Den som siktar på en tid under 2.15 bör ha ett personbästa som
Fick just Szalkais nya träningsprogram för Lidingöloppet i inboxen. http://beta.marathon.se/gratisversion/351
Kastade mig över 2.15-delen och blev minst sagt undrande. I introt kan man läsa:
"Den som siktar på en tid under 2.15 bör ha ett personbästa som
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 17:54Läste också programmet och det kändes väldigt tunt i avseende på distans på långpass/pass i terräng/backträning/volym per vecka samt att farten i alla pass verkar väldigt låg (t.ex. 1k intervaller i 4:45 tempo ... )
Läste också programmet och det kändes väldigt tunt i avseende på distans på långpass/pass i terräng/backträning/volym per vecka samt att farten i alla pass verkar väldigt låg (t.ex. 1k intervaller i 4:45 tempo ... )
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 22:11Ja, det där programmet kan inte vara för 2:15. Man ska nog åtminstone ner mot låga 38 på milen.
Ja, det där programmet kan inte vara för 2:15. Man ska nog åtminstone ner mot låga 38 på milen.
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 07:27Anders är kung av Pålsjö. Men även kungar kan ha fel!
(L)
Anders är kung av Pålsjö. Men även kungar kan ha fel!
(L)
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 07:43Nej detta låter ju väldigt märkligt 2.15 på Lidingöloppet är väldigt svårt att klara av. För ska man springa i 4.30 tempo i 3 mil i kuperad terräng måste nog dom flesta springa milen 38 minuter. När jag sprang på LL på 2.13 sprang jag 3 veckor innan Stock
Nej detta låter ju väldigt märkligt 2.15 på Lidingöloppet är väldigt svårt att klara av. För ska man springa i 4.30 tempo i 3 mil i kuperad terräng måste nog dom flesta springa milen 38 minuter. När jag sprang på LL på 2.13 sprang jag 3 veckor innan Stock
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 08:11jag reagerade framförallt på mängden träning som var osannolikt låg för Lidingöloppet. det var ju lite träning för att göra en bra tid på milen till och med.
intervallpassen var också väldigt korta.
Gör man Lidingö på 2,15 med det programmet jorde man det
jag reagerade framförallt på mängden träning som var osannolikt låg för Lidingöloppet. det var ju lite träning för att göra en bra tid på milen till och med.
intervallpassen var också väldigt korta.
Gör man Lidingö på 2,15 med det programmet jorde man det
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 09:39Jag tittade på programmet för 2:30 och under "Mer info" läser man:
"Programmet är utformat för dig som vill prova att klara Lidingöloppet under 2.30.
Det är en utmaning som kräver en genomsnittstid på 50 minuter per mil. Eftersom Lidingöloppet är ett myc
Jag tittade på programmet för 2:30 och under "Mer info" läser man:
"Programmet är utformat för dig som vill prova att klara Lidingöloppet under 2.30.
Det är en utmaning som kräver en genomsnittstid på 50 minuter per mil. Eftersom Lidingöloppet är ett myc
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 10:47Iofs är det väl vilken kapacitet man har innan man startar programmen som avses? Dvs. om man i dagsläget klarar milen på si-och-så många minuter kan man välja det ena eller det andra träningsprogrammet? Men med det sagt tycker jag också dosering och fart
Iofs är det väl vilken kapacitet man har innan man startar programmen som avses? Dvs. om man i dagsläget klarar milen på si-och-så många minuter kan man välja det ena eller det andra träningsprogrammet? Men med det sagt tycker jag också dosering och fart
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 10:51För mig gäller tvärtom. Jag gjorde under 40min på milen med nöd och näppe när jag klarade lidingö på 2.14
För mig gäller tvärtom. Jag gjorde under 40min på milen med nöd och näppe när jag klarade lidingö på 2.14
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 10:56Niclas_B klarade också 2:15 på LL fast han, som G-man, med nöd och näppe klarade sub 40. Men jag tror inte ni är representativa för normallöparen. Fast man ska ju alltid komma ihåg att vi löpare är olika så några generella regler finns inte. Tur det 🙂
Niclas_B klarade också 2:15 på LL fast han, som G-man, med nöd och näppe klarade sub 40. Men jag tror inte ni är representativa för normallöparen. Fast man ska ju alltid komma ihåg att vi löpare är olika så några generella regler finns inte. Tur det 🙂