Quote from Guest on 23 April 2012, 19:10Fick på tjejmilen en svart stortånagel. Nu har den nästan växt ut och börjar se skaplig ut. Ska springa Gbg-varvet och testade distansen i förra veckan. Kände att det började ömma lite mot slutet och nu börjar nageln mörkna igen. OBS! Det är mina tår det
Fick på tjejmilen en svart stortånagel. Nu har den nästan växt ut och börjar se skaplig ut. Ska springa Gbg-varvet och testade distansen i förra veckan. Kände att det började ömma lite mot slutet och nu börjar nageln mörkna igen. OBS! Det är mina tår det
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 19:20Av ren nyfikenhet, hur kom du fram till att det är dina tår som är problemet?
Av ren nyfikenhet, hur kom du fram till att det är dina tår som är problemet?
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 19:31Blir sån av de flesta skor om jag går långt, bowlar i 3 timmar, springer långt m.m. liknande.Första gången jag springer sååå långt, skulle gärna vilja klara det.
Blir sån av de flesta skor om jag går långt, bowlar i 3 timmar, springer långt m.m. liknande.Första gången jag springer sååå långt, skulle gärna vilja klara det.
Quote from Lars Mörrby on 23 April 2012, 19:42Har samma problem. Förra året, i mitten av April, testade jag att springa 18km för att veta om jag skulle klara Göteborgsvarvet. Resultatet blev två blåsvarta stortånaglar. Det gick över huvud taget inte att springa i vanliga löparskor. Jag sprang (joggad
Har samma problem. Förra året, i mitten av April, testade jag att springa 18km för att veta om jag skulle klara Göteborgsvarvet. Resultatet blev två blåsvarta stortånaglar. Det gick över huvud taget inte att springa i vanliga löparskor. Jag sprang (joggad
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 19:59Kan ju bara hoppas att skorna jag precis beställt är i fel storlek då 😉
Kan ju bara hoppas att skorna jag precis beställt är i fel storlek då 😉
Quote from Lars Mörrby on 23 April 2012, 20:09Problemet är att fötterna blir större (både bredare och längre) efter en stunds löpning. Hur mycket tror jag är lite individuellt. Jag har börjat springa en del helt barfota, och då slipper man det bekymret (dock inte att rekommendera just på Göteborgsvar
Problemet är att fötterna blir större (både bredare och längre) efter en stunds löpning. Hur mycket tror jag är lite individuellt. Jag har börjat springa en del helt barfota, och då slipper man det bekymret (dock inte att rekommendera just på Göteborgsvar
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 20:14Mina skor är en storlek större än vad jag brukar ha, men det kanske inte är nog på så långa sträckor. Kanske kan använda de gamla och klippa hål för stortårna?! (#)
Mina skor är en storlek större än vad jag brukar ha, men det kanske inte är nog på så långa sträckor. Kanske kan använda de gamla och klippa hål för stortårna?! (#)
Quote from Lars Mörrby on 23 April 2012, 20:51Testa - för mina känsliga fötter hjälpte alltså inte ens att gå upp två storlekar.
Testa - för mina känsliga fötter hjälpte alltså inte ens att gå upp två storlekar.
Quote from Catharina Brattlin on 23 April 2012, 21:07Jag tror inte alltid att det handlar om för små skor faktiskt. Det kan även handla om hur man gör själva frånskjutet med tårna i löpsteget. Iaf är det min erfarenhet.
Efter ett 6-timmarslopp hade jag blåsvarta naglar på båda fötternas pek-och långtå (om
Jag tror inte alltid att det handlar om för små skor faktiskt. Det kan även handla om hur man gör själva frånskjutet med tårna i löpsteget. Iaf är det min erfarenhet.
Efter ett 6-timmarslopp hade jag blåsvarta naglar på båda fötternas pek-och långtå (om
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 22:02Till att börja med så är det aldrig fel på anatomin. Vid en enkel okulärbesiktning ser man tydligt att vi människor har olika kroppskonstitutioner och då handlar det om att hitta rätt skor för rätt fot.
När det gäller blånaglar så är det inte helt sällan
Till att börja med så är det aldrig fel på anatomin. Vid en enkel okulärbesiktning ser man tydligt att vi människor har olika kroppskonstitutioner och då handlar det om att hitta rätt skor för rätt fot.
När det gäller blånaglar så är det inte helt sällan