Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 22:20Finns det något märke man skall titta extra noga på, om vi som springer i Asics vill byta pga tåproblem? Eller är det bara att kämpa sig igenom hela alfabetet? 😉
Finns det något märke man skall titta extra noga på, om vi som springer i Asics vill byta pga tåproblem? Eller är det bara att kämpa sig igenom hela alfabetet? 😉
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 22:28Jag har Mizuno (Wave Rider)
Jag har Mizuno (Wave Rider)
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 22:41Det finns ju några skotillverkare som satsar på att lyckliggöra stora amerikanska köttiga fötter - NB och Saucony t.ex. Men om man gillar sina Asics kan man också ta fram modellkniven och skära upp lite svängrum för de mest utsatta tårna. En inte helt ova
Det finns ju några skotillverkare som satsar på att lyckliggöra stora amerikanska köttiga fötter - NB och Saucony t.ex. Men om man gillar sina Asics kan man också ta fram modellkniven och skära upp lite svängrum för de mest utsatta tårna. En inte helt ova
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 22:51Ser nästan ut som om det är den enklaste lösningen. Får väl ta ett par inte helt nya då...
Ser nästan ut som om det är den enklaste lösningen. Får väl ta ett par inte helt nya då...
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 07:51Större skor ser ut att vara en möjlig lösning på problemet.
Stämt väldigt bra in på mig.
Med stora skor kan jag ta mig väldigt långa sträckor.Barfota/fuskbarfota nämns.
Åkte på en svart stortånagel 100% barfota i Skövde förra året. Tartanbana, såled
Större skor ser ut att vara en möjlig lösning på problemet.
Stämt väldigt bra in på mig.
Med stora skor kan jag ta mig väldigt långa sträckor.
Barfota/fuskbarfota nämns.
Åkte på en svart stortånagel 100% barfota i Skövde förra året. Tartanbana, såled
Quote from Lars Mörrby on 24 April 2012, 08:08Silvia - det låter som in rimlig teori. Jag har inte analyserat problemet närmare, eftersom jag har hittat en lösning som fungerar för mig. Kan jag jogga 21km utan att få det minsta ont så är det helt ok (även om jag nog skulle vilja orka en hel maraton i
Silvia - det låter som in rimlig teori. Jag har inte analyserat problemet närmare, eftersom jag har hittat en lösning som fungerar för mig. Kan jag jogga 21km utan att få det minsta ont så är det helt ok (även om jag nog skulle vilja orka en hel maraton i
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 15:41Om man nu väljer att köra på, så vet jag att det kan göra ONT till slut. Men hjälper värktabletter mot sånt, klarar man att fortsätta springa? Hur har ni andra med ömma tår gjort - bara bitit ihop?
Om man nu väljer att köra på, så vet jag att det kan göra ONT till slut. Men hjälper värktabletter mot sånt, klarar man att fortsätta springa? Hur har ni andra med ömma tår gjort - bara bitit ihop?
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 23:23Lider också av "svarta tånagel-syndromet". Kan dock springa ganska långt utan större problem - typ 30 km, men när det ska gå fort så blir naglarna lidande. För det mesta "pektånaglarna". Har nog, som Sylvia säger, med hur jag springer. Jag spretar mer med
Lider också av "svarta tånagel-syndromet". Kan dock springa ganska långt utan större problem - typ 30 km, men när det ska gå fort så blir naglarna lidande. För det mesta "pektånaglarna". Har nog, som Sylvia säger, med hur jag springer. Jag spretar mer med
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 05:54Stödstrumpor har hjälpt mig! Fötterna sväller mindre och då skonas tårna.
Stödstrumpor har hjälpt mig! Fötterna sväller mindre och då skonas tårna.
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 08:47Det kan verka lite extremt: men det finns dem som rycker ut alla sina tånaglar med tång för att slippa nagelproblem.
Det kan verka lite extremt: men det finns dem som rycker ut alla sina tånaglar med tång för att slippa nagelproblem.